عنوان خبر:از محل اعتبارات استاني صورت گرفت؛ لايروبي 48 كيلومتر از رودخانه‌هاي گلستان
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 05:34:55


به نقل از روابط عمومي شركت ‌آب منطقه‌اي گلستان، نادعلي حاجيلري گفت: براي اجراي اين پروژه‌ها 2 ميليارد و 196 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني هزينه شده است.
به گفته وي، اين ميزان اعتبار براي اجراي 12 پروژه لايروبي و ساماندهي در رودخانه‌هاي مختلف استان هزينه شده است.



مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان، پيشگيري و كاهش خسارات ناشي از سيل را از جمله اهداف لايروبي و ساماندهي رودخانه‌هاي استان برشمرد و افزود: اجراي اين طرح‌ها موجب سهولت عبور رواناب ناشي از بارندگي‌ در رودخانه‌ها مي‌شود.
حاجيلري با تاكيد بر ضرورت حفظ حريم رودخانه‌هاي استان در كاهش خسارات ناشي از سيل، تصريح كرد: دخل و تصرف غيرمجاز در بستر و حريم رودخانه‌‌ها و مسيل‌ها خسارات مالي و جاني سيل را تشديد مي‌كند.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان گفت تاكيد كرد: مديران و رؤساي اجرايي اين شركت در شهرستان‌ها با هرگونه تخلف قانوني در بستر و حريم رودخانه‌ها برخورد كرده و اين اقدام را در راستاي حفظ جان و مال شهروندان انجام مي‌دهند كه نتايج آن خسارت حداقل در زمان طغيان و سيل در رودخانه‌ها نمود پيدا مي‌كند.
به گفته وي، دست‌اندازي به حريم رودخانه و هر اقدام خلاف قانون در اين زمينه موجب تضييع حقوق ساير شهروندان شده و همه بايد در اين زمينه خود را مسئول بدانند.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان با بيان اينكه در صورت آگاهي مردم از قوانين حفظ حريم رودخانه‌ها، امكان بروز تخلف در اين بخش كم مي‌شود، يادآور شد: با اطلاع‌رساني به ‌موقع در اين زمينه مي‌توان از بروز مشكلات حاد در زمان بروز سيل پيشگيري كرد.
حاجيلري با دعوت از شهروندان به رعايت حريم رودخانه‌ها و مجاري آبي خاطرنشان كرد: بر اساس قانون، ايجاد هر نوع اعيان اعم از ساختمان، ديوار، تاسيسات، حفر كانال، چاه و غرس‌ درخت در حريم رودخانه‌ها ممنوع است.
وي با اشاره به وظايف واحد مهندسي رودخانه‌هاي اين شركت گفت: مطالعات تعيين حد بستر و حريم رودخانه‌ها و سواحل، مديريت و حفاظت غيرسازه‌اي بستر و حريم رودخانه‌ها و عمليات مهندسي رودخانه‌ها به منظور مديريت سيل از مهمترين وظايف اين بخش مي‌باشد.
گلستان داراي پنج حوضه آبريز اترك‌سفلي، گرگانرود، قره‌سو، شرق خليج گرگان، نكا رودعليا با 44 شاخه رودخانه اصلي و فرعي بوده كه طول اين رودخانه‌‌ها 2 هزار و 670 كيلومتر است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-185.html )