عنوان خبر:استان گلستان پايانه ترانزيت غلات كشور
چهارشنبه 27 بهمن 1389 - 22:55:59


عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور گفت:
وجود مزيت هاي جغرافيايي، استان گلستان را به بستري مناسب براي توسعه صادرات و ترانزيت غلات كشور تبديل كرده است.



'سيدحميدرضا ميرآفتاب' روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا از جمله مزيت هاي جغرافيايي را مرز مشترك اينچه برون با كشورهاي آسياي مركزي، استقرار در كريدور شمال به جنوب و شرق و غرب كشور و عبور خط ريلي تركمنستان از گلستان در آينده، عنوان كرد.
وي افزود:‌ بر اساس آمارهاي موجود مبني بر افزايش جمعيت جهان بويژه در كشورهاي آسياي مركزي، آفريقا و خاورميانه طي سال هاي آتي، تامين غلات مورد نياز اين جمعيت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و تجارت غلات مي‌تواند بستر خوبي براي تقويت همكاري‌هاي اين كشورها را فراهم آورد.
وي افزود: تصميم به استفاده از مزيت‌هاي كشورمان براي توسعه تجارت غلات در منطقه از لحاظ اقتصادي و سياسي اهميت خاصي دارد كه بايد بدون از دست دادن فرصت‌ها، برنامه‌هاي جامع و راهبردي براي تحقق اين امر تدوين شود.
مديركل غله و خدمات بازرگاني گلستان خاطرنشان كرد: با توجه روند رو به رشد صنعت سيلوسازي در استان گلستان توسط بخش خصوصي و دولتي، مي توان اين نويد را داد كه استان گلستان در مدت زمان كوتاهي در آينده نقش تعيين كننده اي را در تجارت غلات در منطقه ايفا خواهد كرد.
ميرآفتاب در اين گفت و گو از استاندار و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي خواست كه همانند گذشته نهايت سعي و همكاري را در تبديل ظرفيت هاي بالقوه استان به پايانه ترانزيت غلات در شمال كشور، مبذول داشته و همچنين در تثبيت مزيت هاي موجود استان براي حضور فعال در اين عرصه در مجلس شوراي اسلامي و ديگر حوزه هاي تصميم گيري دفاع نمايند.
وي ادامه داد: استان گلستان به دليل قابليت‌هاي ذاتي، جغرافيايي و زيرساخت‌هاي مناسب ترانزيتي و از سوي ديگر نگرش حمايت‌گرايانه دولت به مقوله ترانزيت بويژه در بخش غلات، شرايط جديدي را در حوزه ترانزيت و حمل و نقل اين محصول مهم و استراتژيك رقم خواهد زد.
عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور با تاكيد بر اهميت گلستان در توسعه تجارت غلات كشور، اظهارداشت: با افزايش ظرفيت جا به جايي و تخليه غلات در بنادر شمالي و خطوط ريلي استان ظرف چند سال آتي، بخش قابل توجهي از اين جا به جايي مي تواند به گندم اختصاص داده شود.
ميرآفتاب تاكيد كرد: براين اساس مي توان ظرفيت سيلوسازي و توسعه مكان هاي استاندارد ذخيره سازي گندم را بيش از پيش در استان فراهم ساخت تا اين مساله نقش موثري در جهت توسعه اقتصادي استان تا مادام العمر ايجاد نمايد.
ميرآفتاب متذكر شد: سالانه با تجارت غلات ارز قابل توجهي نصيب كشور مي شود و از اين محل، فرصت هاي شغلي متعددي نيز در استان و كشور ايجاد خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1867.html )