عنوان خبر:اجرای 100 برنامه درگراميداشت هفته وحدت وميلاد حضرت رسول (ص)
چهارشنبه 27 بهمن 1389 - 22:59:52


كارشناس فرق ومذاهب اداره كل تبليغات اسلامي گلستان ازبرگزاري بيش از 100برنامه در گراميداشت هفته وحدت و ميلاد رسول مكرم اسلام حضرت محمد (ص) با حضور پيروان فرق و مذاهب اسلامي در اين استان خبر داد.



حجت الاسلام 'سيف الله ادبي' روز چهارشنبه گفت: وجود مقدس پيامبر اكرم (ص) از محوري ترين نقاط مشترك بين پيروان فرق و مذاهب اسلامي و بهترين عامل براي جلوگيري از ايجاد تفرقه و تنش مذهبي توسط بيگانگان مي باشد.
وي حفظ وحدت در صدر اسلام را موجب انسجام و فشردگي مسلمانان دانست و ياداور شد: آنها در پرتو همين همدلي و هماهنگي توانستند بر خيل دشمنان مختلف فائق آيند و دين اسلام گسترش يابد.
ادبي در ادامه گفت: اداره كل تبليغات اسلامي استان به منظور تقويت وحدت بين پيروان فرق و مذاهب و نيز توسعه فرهنگ اهل بيت (ع) ويژه برنامه هايي را در هفته وحدت اجرا خواهد كرد.
وي جشن ميلاد امام جعفر صادق (ع)، ديدار با علماي اهل سنت، ‌گفتمان هاي ديني، مسابقات فرهنگي، محافل انس با قرآن، همايش دو روزه عروه الوثقي با حضور دانشجويان تشيع و تسنن، ‌نشست علماي شيعه و سني و نشست رابطين و فعالان فرهنگي مساجد تشيع و تسنن را از مهمترين برنامه هاي هفته وحدت در استان گلستان عنوان كرد.
استان گلستان در شمال ايران با بيش از يك ميليون و 650هزار نفر جمعيت رنگين كماني از اقوام مختلف است كه با آرامش و امنيت در كنار هم زندگي مي كنند.

12 ربيع الاول ميلاد پيامبر اكر (ص) به روايت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1870.html )