عنوان خبر:همراهي مردم در هدفمندي يارانه‌ها نشان‌دهنده بلوغ فكري جامعه
چهارشنبه 27 بهمن 1389 - 23:26:48


معاون عمراني استاندار گلستان گفت:
اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و همراهي مردم در حوزه‌هاي مختلف كه به خوبي اجرايي شده كه اين نشان‌دهنده بلوغ فكري جامعه است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، عبدالرضا دادبود در نشست شوراي بافت تاريخي استان به همكاري دستگاه‌هاي دولتي براي حفظ بافت تاريخي گرگان اشاره كرد و اظهار داشت: حفظ و بازسازي اين بافت نيازمند اعتبارات و همكاري مالكان اين بناها است.
وي افزود: لازمه حضور در بافت ايجاد زيرساخت‌هاي لازم در اين بافت تاريخي و حفظ و احياي آن و مقاوم‌سازي بناها است.
معاون عمراني استاندار گلستان همچنين به تپه تاريخي بازگير مينودشت به عنوان ظرفيت خوب استان اشاره داشت و گفت: با توجه به اينكه اين تپه به عنوان تورنگ‌تپه دوم ذكر شده، احداث موزه باستان‌شناسي در اين استان ضروري است و اعتبارات ايجاد اين موزه و همچنين مرمت اشياي مكشوفه از كاوش‌هاي تپه باستاني بازگير پيگيري خواهد شد.
وي با اشاره به ثبت جهاني برج قابوس گنبد به عنوان اولين بناي ثبتي شمال كشور در يونسكو و استفاده از ظرفيت‌هاي استان و توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري اظهار اميدواري كرد كه در آينده شاهد افزايش حضور گردشگران داخلي و خارجي در استان گلستان باشيم.
دادبود به هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: با توجه به همگام بودن نظام و دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، اين طرح در حوزه‌هاي مختلف به خوبي اجرايي شده كه اين نشان‌دهنده بلوغ فكري جامعه است.
معاون عمراني استاندار گلستان با اشاره به وفق دادن ظرفيت‌ها با اين طرح و مديريت منابع، تصريح كرد: رونق صنعت گردشگري نيز با حمايت و مديريت تاسيسات اين صنعت و همچنين افزايش سطح درآمد مردم محقق خواهد شد.
دادبود همچنين افزود: نظر به نزديك بودن ايام پيك مسافر و با توجه به رونق تاسيسات گردشگري گلستان دراين ايام، تعلق سبدهاي حمايتي دولت و كمك هزينه‌هاي سوخت، برق، آب و گاز اين تاسيسات در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در حال پيگيري است، تا مالكان اين تاسيسات متضرر نشوند.
وي با اشاره به فعاليت واحدهاي غيرمجاز گردشگري در استان نيز تصريح كرد: زمينه‌اي فراهم مي‌شود تا واحدهاي غيرمجاز كه داراي ساختمان مناسب هستند، با طي مراحل قانوني و طرح پرونده در كميته فني مورد بررسي قرار گرفته و در صورت دريافت پايان كار فعاليت كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1891.html )