عنوان خبر:اعزام 20 هزار گلستاني به مناطق جنگي جنوب
پنجشنبه 28 بهمن 1389 - 23:16:41


مسئول ستاد راهيان نور استان گلستان از اعزام 20 هزار زائر به مناطق جنگي جنوب در قالب كاروان‌هاي راهيان نور خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، حسن كريمي شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: راهيان نور امسال در دو مسير به مناطق عملياتي سفر مي‌كنند.
به گفته وي اعزامي نيز به صورت مشترك با سازمان ملي جوانان به تعداد 5 هزار نفر با عنوان طرح سالكين انجام مي‌شود كه ديروز نخستين كاروان آن اعزام شده‌اند.
مسئول ستاد راهيان نور گلستان در خصوص اعزام دانش‌آموزي اظهار داشت: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته از چهارم بهمن ماه جاري تا دهم اسفند اعزام 8 هزار و 400 دانش‌آموز به اتمام خواهد رسيد.
كريمي از اولويت قشر جوان در اعزام‌ها به عنوان يكي از ويژگي‌هاي امسال كاروان‌هاي راهيان نور خبر داد و افزود: ظرفيت دانشجويي امسال به دو برابر ميزان خود خواهد رسيد.
به گفته وي اعزام دانشجويي امسال به مرز 4 هزار نفر مي‌رسد.مسئول ستاد راهيان نور گلستان با اشاره به سهم 300 هزار ريالي هر فرد در اين سفرها خاطرنشان كرد: كل هزينه‌هاي هر فرد در مدت شش روز مبلغ يك ميليون و 150 هزار ريال است كه از مجموعه استانداري، فرمانداري‌ها، سازمان‌هاي فرهنگي و همچنين كمك‌هاي مردمي تامين مي‌شود.
كريمي از كاروان‌هاي نور به عنوان يكي از برنامه‌هايي ياد كرد كه پس از دفاع مقدس در سطح كشور در حال اجراست و افزود: راه‌اندازي راهيان نور تفكري بود كه مجاهدت‌هاي فرزندان اين آب و خاك را به نسل جديد انتقال داد.
وي هدف اعزام راهيان نور به مناطق عملياتي را ترويج فرهنگ جهاد و شهادت دانست و اظهار داشت: عنصري كه در عرصه انقلاب مارا به پيروزي رساند عنصر مقاومت بود.
مسئول ستاد راهيان نور گلستان از جنگ تحميلي به عنوان نخستين جنگي ياد كرد كه در آن ايران يك وجب از خاك خود را به بيگانه واگذار نكرد.
در سال گذشته استان گلستان با اعزام نزديك به 9 هزار نفر همراه با كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق جنگي عملياتي جنوب كشور رتبه سيزدهم را در كل كشور به خود اختصاص داد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1917.html )