عنوان خبر:توانمندی گلستان در صدور خدمات فنی و مهندسی بالاست
پنجشنبه 28 بهمن 1389 - 23:20:51


رئیس سازمان بازرگانی گلستان با اشاره به توانایی های استان در بخش خدمات فنی و مهندسی گفت:
این استان از توانمندی بالایی در صدور خدمات فنی و مهندسی برخوردار است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، نادعلی کهنسال صبح پنجشنبه در سومین جلسه کارگروه توسعه خدمات فنی و مهندسی استان افزود: این استان پتانسیل و توانمندی خوبی در زمینه راه سازی، کشاورزی، گلخانه، برق، ساختمان سازی و نظایر آن دارد و باید سمت و سوی صادرات استان به صدور خدمات فنی و مهندسی هدایت شود.

وی، نیاز کشورهای همسایه از جمله کشورهای آسیای میانه و افغانستان را به خدمات فنی و مهندسی یادآور شد و گفت: این کشورها، بازارهای مناسبی برای جذب این نوع خدمات هستند و شرکت های خدمات فنی و مهندسی استان باید از این فرصت ها استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به سفر هیئت تجاری گلستان به استان منگستائو کشور قزاقستان گفت: با توجه به نیاز این استان به خدمات فنی و مهندسی، زمینه برای صدور این خدمات به آن منطقه فراهم است.

رئیس سازمان بازرگانی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی مورد توجه و تاکید کارگروه توسعه صادرات استان قرار دارد و شرکت های فنی و مهندسی می توانند در برنامه های آینده اعزام هیئت های تجاری استان به کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان شرکت کرده و مشارکت و برنامه ریزی های لازم را در این بخش داشته باشند.

وی در همین زمینه بر آموزش و تحقیقات موثر در صدور خدمات فنی و مهندسی تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به صادرات پایدار در این بخش، باید نسبت به آموزش و تربیت نیروهای متخصص و کار آزموده فنی و مهندسی اقدام شود.

این مسئول بخش بازرگانی گلستان در همین زمینه از آمادگی ارائه کمک های لازم از سوی سازمان بازرگانی، اتاق بازرگانی و همچنین سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: تلاش می شود تا در قالب تفاهم نامه های دو جانبه با کشورهای هدف، زمینه فعالیت و صدور خدمات فنی و مهندسی استان به کشورهای همسایه فراهم شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1932.html )