عنوان خبر:رشد 74 درصدی درآمد بخش گردشگری گلستان
پنجشنبه 28 بهمن 1389 - 23:21:11


معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت:
درآمد بخش گردشگری استان در سال جاری 74 درصد افزایش یافته است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، رضا غلامی عصر پنجشنبه در جلسه شورای حمل و نقل استان افزود: با راه اندازی هتلهای پنج ستاره، توسعه جذابیتها و حمل و نقل گلستان، این استان در بخش گردشگری سرآمد سایر استانها خواهد بود.

وی  ز شورای حمل و نقل به عنوان محور زیربنایی استان یاد کرد و گفت: در عصری واقع شده ایم که اقتصاد حمل و نقل، بار، مسافر، درآمد ناخالص ملی و ارزش افزوده آنها باید مد نظر قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در توسعه حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی استان وجود ندارد و فضای حمل و نقل استان برای جذب توریست مساعد است.

غلامی در جلسه شورای حمل و نقل استان که با حضور اعضای این شورا تشکیل شد، اظهارداشت: توانمندی بخش حمل و نقل زمینی، دریایی، ریلی و هوایی استان، فراوان است و ظرفیت این بخش می تواند به چندین برابر افزایش یابد.
وی ادامه داد: سطح کیفی راه های استان نیز نشان می دهد که این محورها توان جا به جایی مسافر و کالا را دارد و از این نظر به درجه اشباع نرسیده اند.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: حمل و نقل درون شهری و برون شهری استان نیز آماده افزایش دو تا سه برابری در بخش مسافر و کالاست.
غلامی افزود: در گذشته تصویر روشنی از وضعیت امروز و آینده بخش حمل و نقل استان وجود نداشت و برنامه ریزی مشخصی برای توسعه آنها دیده نشده بود.

وی در ادامه به برنامه ریزی اصولی برای ارزیابی میزان حجم بار، مسافر و زمان پیک آنها توسط شورای حمل و نقل استان تاکید کرد تا از طریق این برنامه ریزی بتوان اقدامات درخور این بخش انجام داد.

غلامی همچنین خواستار بازسازی مسیرراه آهن گرگان - گلوگاه شد و گفت: بهره برداری از سه هتل پنج ستاره استان در سال آینده، مسافر و امکانات خاص خود را می طلبد که از هم اکنون باید در این بخش برنامه ریزی شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1935.html )