عنوان خبر:خط آهن روسیه به گلستان می رسد
پنجشنبه 28 بهمن 1389 - 23:21:12


استاندار بالکان کشور جمهوری ترکمنستان گفت:
خط آهنی که از روسیه آغاز شده و به طول 700 کیلومتر است و پس از عبور از استان بالکان به منطقه اترک و گلستان وصل می شود، می تواند در توسعه مناسبات دو استان بسیار موثر باشد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ساتلین ساتلیکوف عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار گلستان افزود: کشور ایران در راهسازی موفق بوده و وضعیت مناسبی دارند و ما تمایل داریم شرکتهای ایرانی ما را در ساخت جاده و راه کمک کنند.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور به ارتباط با سایر کشورها به ویژه ایران توجه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: کشور ترکمنستان از پنج استان تشکیل شده که بالکان به مرکزیت شهر بالکان آباد از بزرگترین آنهاست.

به گفته وی، رئیس جمهور ترکمنستان درمدت چهار سال تصدی خود سیاستهای خوبی را در راستای گسترش شهرها صورت داده است.

استاندار بالکان با اشاره به ویژگیهای خاص که بالکان نسبت به سایر استانها ی کشور ترکمنستان دارد افزود: نزدیکی به دریا، دشت، اقلیم و طبیعت خاص حائز اهمیت است و آن را از سایر استانهای این کشورمتمایز کرده است.

ساتلیکوف  با بیان اینکه دوکشور می تواند مراودات صنعتی زیادی  با هم داشته باشند ادامه داد: صنعت و صنایع تبدیلی که از مهمترین شاخصه های استان بالکان هستند در کنار آنها صنایع تبدیلی و کوچک همچون تولید ید وجود دارد.

وی یادآور شد: دو مرکز پتروشیمی هم در این استان وجود دارد و پنبه یکی از وجوه مشترک دو استان است.

استاندار بالکان اشاره کرد: محصول پنبه حدود 10 سالیست که  در این استان کشت می شود و از قبل وجود نداشته  با این حال صنایع تبدیلی آن از قبیل روغن کشی در کنارش وجود دارد.

وی تاکید کرد: گسترش پرورش اسب، شیلات و تشابهات فرهنگی و دینی و وجود آرامگاه مختومقلی و تکمیل احداث راه آهن روسیه، اترک موارد مشترکی است که در توسعه روابط نقش موثری دارد.

وی با اشاره به منطقه گردشگری آوازه در استان بالکان گفت: سرمایه گذاران با سرمایه گذاری 40 ساله می توان توسعه تجاری و گردشگری خوبی را برقرار کنند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1936.html )