عنوان خبر:استفاده از آب شیرین کن در گلستان مصوب شد
جمعه 29 بهمن 1389 - 23:29:06


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت:
در سفر سوم ریاست جمهوری به استان در خصوص استفاده از آب شیرین کن برای تامین نیاز آبی در سطح استان مصوب شد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علی اکبر علیمرادی عصر پنجشنبه در بازدید از طرحهای این شرکت افزود: براین اساس، این شرکت آب و فاضلاب مطالعات لازم جهت تامین بخشی از نیازهای آبی شهرهای بندر ترکمن ،بندر گز و گمیشان و نوکنده در مرحله اول به دلیل ساحلی بودن این شهرها و شرایط تامین آب مورد نیاز آنها به صورت اولویت دار در حال مطالعه قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات مرحله اول آب شیرین کن در سطح استان انجام شده است و برای بررسی و تصویب به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از نهایی شدن مطالعات واخذ مصوبه از شرکت مادر تخصصی ،این شرکت اقدام به برگزاری مناقصه و انتخاب سرمایه گذار خواهد کرد.
به گفته وی، آب تولیدی توسط آب شیرین کن ها از طریق شرکت آب و فاضلاب خریداری ودر اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: استفاده از آب شیرین کن ها به عنوان ظرفیت سازی آب شرب استان در چشم انداز تامین منابع باید مورد توجه قرار گیرد.

علیمرادی بیان داشت: استفاده از آب شیرین کن ها به عنوان ظرفیت سازی جهت تامین آب شرب در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
مدیر امل شرکت آبفا گلستان خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از آبهای نامتعارف در دنیا و تکنولوژی های مربوطه به عنوان یکی از روشهای جدید در ظرفیت سازی آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1942.html )