عنوان خبر:وحدت اصلي ترين عامل كمال مسلمين
شنبه 30 بهمن 1389 - 23:08:14


نماينده ولي فقيه در سپاه نينواي استان گلستان گفت:
يكي از اصلي ترين عوامل كمال مسلمين وحدت است كه در قرآن كريم برآن تاكيد شده است.



به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'يدالله غلامي ' روز شنبه در همايش بزرگ وحدت در شهرستان گنبدكاووس افزود: تفرقه و عدم انسجام عامل اضمحلال در هر جامعه اي بوده و باعث مي شود تا آن جامعه در برابر بيگانگان خوار و ذليل شود.
وي ادامه داد: مسلمانان، امتي كه داراي مشتركات فراواني هستند و اين اشتراكات اصول آنها را نيز شامل مي شود.
او به ميلاد نبي مكرم اسلام(ص) اشاره كرد و گفت: اعرابي كه تا قبل از بعثت پيامبر بر سر مسايل بي ارزش سالها با يكديگر مي جنگيدند، به بركت ظهور پيامبر و كلمه توحيد توانستند در همه زمينه ها رشد يافته و جامعه سعادتمندي را تشكيل دهند.
حجت الاسلام غلامي گفت: دشمنان اسلام براي تداوم بهره برداري و غارت سرمايه هاي مسلمين به تفرقه اندازي بين آنها نياز دارند .
وي افزود: مسلمين دشمن مشترك دارند و اين دشمن جز به نابودي اسلام و مسلمين رضايت نخواهد داد و ساده لوحي است اگر گروهي اين تصور را بنمايند كه مورد حمايت دايمي استكبار خواهند بود.
او گفت: امام خميني (ره) از ابتداي پيروزي انقلاب و رهبري معظم انقلاب نيز دايما بر وحدت مسلمانان تاكيد داشته و گامهاي اساسي در اين مسير برداشته اند.
وي به فتنه هاي اخير در داخل كشور اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي از آغاز تاكنون با فتنه هاي گوناگون مواجه بوده و فتنه اي اخير نيز در همان راستاهستند.
حجت الاسلام غلامي گفت: دشمن بوسيله عوامل خود اين فتنه را راه انداخت تا نزد مردم انقلابي كشورهاي مسلمان چهره نامناسبي از انقلاب اسلامي را نشان دهد.
وي به سيطره رسانه اي استكبار نيز اشاره كرد و گفت: مردم مصر و تونس در قيام خود نشان داده اند كه از انقلاب اسلامي مردم ايران را الگوبرداري كرده اند اما صهيونيست ها با بكار بستن ابزار رسانه اي خود از انتقال اين مطلب جلوگيري مي كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه نينواي گلستان به سخنان وزير امور خارجه آمريكا اشاره كرد و گفت: آنها دنبال ايجاد خاورميانه جديد و دلخواه خود بودند اما مردم مصر و تونس و ديگر كشورهاي اسلامي ثابت كردند در حال ايجاد خاورميانه جديدي هستند كه برخلاف خواست استكبار است.
وي، وحدت ، بصيرت و پيروي از مقام ولايت امر را گزينه اصلي مردم در اين ايام حساس ذكر كرد و افزود: بايد بصيرت مردم در مقابل دسيسه هاي فتنه گران افزايش يابد.
حاج آخوند مراد كسلخه مدير حوزه علميه روستاي ' قره ماخر' داشلي برون نيز در اين همايش ، وحدت را از نعمت هاي خداوند دانست .
وي افزود: امام خميني (ره ) با درك حساسيت وضعيت مسلمين و براي رفع هر گونه اختلافي ، ايام 12 تا17 ربيع الاول هر سال را هفته وحدت نامگذاري كردند تا مسلمين در اين ايام بيش از گذشته در نزديكي قلوب بكوشند.
او گفت: اولين كار پيامبر پس از هجرت، ايجاد برادري بين انصار و مهاجر بود تا دشمنان نتوانند با رخنه در ميان آنها و دسيسه چيني، به نهضت مسلمانان صدمه بزنند.
آخوند كسلخه افزود: در عصر حاضر نيز دشمنان بدنبال خاموش كردن چراغ وحدت در بين مسلمين هستند ،اما وجود رهبري بيدار و هوشيار و نيز مردمي با بصيرت موجب شده ، توطئه هاي دشمنان بارها با شكست مواجه شود.
در اين همايش جمعي از طلاب حوزه هاي اهل سنت و شيعه شهرستان گنبدكاووس حضور داشتند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1966.html )