عنوان خبر:ضرورت هماهنگي ادارات گنبدكاووس در طرح سلامت نوروزی
شنبه 30 بهمن 1389 - 23:16:49


معاون سياسي اجتماعي فرماندار گنبدكاووس بر هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي در طرح سلامت نوروزي در اين شهرستان تاكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، محمدتقي قزل‌سفلي پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان گنبدكاووس با اشاره به ورود مسافران و گردشگران نوروزي در ايام نوروز مسئوليت حفظ سلامت مسافران نوروزي را به عهده اعضاي شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان دانست و اظهار داشت: همانطور كه مردم به امر خانه تكاني در منازل خود مي‌پردازند دستگاه‌هاي اجرايي متولي امر سلامت هم موظف هستند در آستانه عيد نوروز آمادگي لازم را براي ميزباني و حفظ سلامت مردم از اقصا نقاط كشور را داشته باشند.
وي با بيان ‌اينكه بايد مسئله انباشت زباله‌هاي شهري در روستاي گدم‌آباد و حاشيه شهر حل شود، افزود: بر اساس اعلام شهرداري از آغاز سال جديد جمع‎آوري زباله در محل تپه موسوم به راهنمايي اين شهرستان به صورت موقت انجام و مستقيما به سايت آزادشهر انتقال خواهد يافت.
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان گنبدكاووس در خصوص معضل فروش پرندگان در جمعه بازار اين شهرستان گفت: شهرداري، بهداشت و درمان و دامپزشكي، نيروي انتظامي با تعامل با يكديگر بايد جلوي فروش پرندگان و مرغ زنده را در شهرستان به ويژه در جمعه بازار بگيرند.
رئيس شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس نيز در اين جلسه گفت: مبارزه عليه بيماري سالك در استان با مديريت گنبدكاووس انجام مي‌شود.
فريد عابدي پيشگيري و مهار اين بيماري را مستلزم همكاري فرمانداري، شهرداري، بخشداري‌ها، دهياران با شبكه بهداشت و درمان و تعريف بودجه‌هاي سالانه براي پيشگيري از شيوع اين بيماري دانست و گفت: تشكيل ستاد مبارزه با جوندگان و حيوانات ناقل نظير سگ براي پيشگيري جدي از بيماري سالك لازم و ضروري است.
سرپرست مركز بهداشت شهرستان گنبدكاووس نيز در اين جلسه با اعلام آماده باش نوروزي به تشريح طرح بسيج سلامت نوروزي در آستانه آغاز سال جديد پرداخت.
فرهاد بديعي گفت: 35 نفر از كارشناسان بهداشت محيط در طرح بسيج سلامت نوروزي آماده نظارت براماكن عمومي و اماكن توزيع وعرضه موادغذايي در ايام عيد هستند.
در اين جلسه غلامرضا كريمي رئيس محيط زيست شهرستان گنبدكاووس نيز با اشاره به وضعيت دپوي زباله در شهرستان گفت: بيمارستان‌ها بايد نسبت به دفع بهداشتي زباله بيمارستاني اقدامات جديتري انجام دهند.
وي همچنين از ممنوعيت شكار پرندگان در اين وقت از سال خبر داد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1972.html )