عنوان خبر:نماينده گلستان در شورايعالي استان‌ها: رسانه‌هاي آنلاين ايجاد كننده فرصت براي مديران شهري هستند
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:09:44


زهرا نورا امروز در گرگان اظهار داشت: مشاركت شهروندان سبب توسعه طرح‌هاي شهري است و با اين اعتقاد شوراي شهر بايد به عنوان يك نهاد مردمي از افكار عمومي و توان شهروندان در برنامه‌ريزي‌هاي شهري استفاده كند.
وي تصريح كرد: لزوم هم‌انديشي ميان شهروندان و دخالت آنان در فرآيند برنامه‌ريزي و آموزشي شهري در راستاي حفظ و نگهداري محيط ‌زيست يك امر ضروري است و طرح برگزاري انتخابات شورا ياران محلات كه بيش از يك سال از انجام آن مي‌گذرد، گامي موثر دراين راستا محسوب مي‌شود.



عضو شوراي اسلامي شهر گرگان با اشاره به اصول قانون‌اساسي كه اداره امور شهرها را برعهده شوراي اسلامي شهر نهاده است، اضافه كرد: امروزه ضعف و عدم دخالت موثر شوراها براي تحقق اين امر سبب شده كه اگر شورايي بخواهد در راستاي وظايف خود اقدامي كند، به دخالت در امور متهم شود.
نورا تصريح كرد: نيازها و اهداف مبناي هر نوع برنامه‌ريزي است و انسان هميشه مكان‌ها و فضاهاي زندگي خود را مطابق نيازهاي خود دچار تحول كرده است.
وي مديريت شهري را امري پيچيده دانست و افزود: به سبب گسترش روز افزون شهرها نيازمند ابزار جامع‌تر و منطبق با شكل‌هاي نوين مسائل شهري هستيم و اين ابزار هم جنبه نرم‌افزاري و هم سخت‌افزاري دارند.
نورا اضافه كرد: پيشرفت فناوري نوين سبب تسهيل كاربرد ابزارسخت افزاري شده است اما در ارتقاي مديريت شهري ابزار نرم‌افزاري نيز مورد توجه است، زيرا شهرنشيني مدرن به مديريت مدرن نياز دارد و اين امر به كمك ابزار مدرن امكان‌پذير است.
عضو شواي شهر گرگان، به فوايد اجراي پروژه‌هاي شهري بر زندگي روزمره شهروندان اشاره كرد و گفت: ارائه الگوهاي شهروندي موجب مشاركت بيشتر مردم و همكاري با مديران مي‌شود و به تقويت حس همكاري و اعتماد ميان شهروندان منجر خواهد شد.
وي، به تاثير رسانه‌ها در تسريع فرآيند فوق اشاره كرد و افزود: رسانه‌هاي آنلاين بهترين فرصت را براي مديران شهري فراهم مي‌كنند تا از نظرات شهروندان آگاه شوند و زمينه مشاركت فعال آنان را به شكل بهتري فراهم كنند و واسطه‌اي براي بيان مشكلات شهروندان باشند.
نماينده استان گلستان در شوراي عالي استان‌ها ضمن اشاره به عملكرد مشاركت شهروندان اضافه كرد: مراحلي همچون برگزاري جلسات عمومي، جلسات‌كاري، كارگاه‌هاي آموزشي و تصميم‌گيري‌هاي گروهي باعث حمايت و پشتيباني مشاركت شهروندان در تهيه طرح‌هاي توسعه شهري شده است.
وي واقع‌بينانه‌ترين روش پيشبرد اهداف را مشاركت عمومي، برنامه‌ريزي، تهيه طرح‌هاي مختلف محلي عنوان كرد و افزود: رابطين محلات با بهره‌گيري از شعار سال جاري مبني بر كار و همت مضاعف به دنبال تسهيل امور شهروندان و اهداف مربوط به آن مي باشند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-200.html )