عنوان خبر:دامن زدن به اختلافات مانع پيشرفت مي‌شود
يكشنبه 1 اسفند 1389 - 21:49:23


رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي گفت:
دامن زدن به اختلافات سبب جدال مي‌شود و مانع از پيشرفت و تعالي بشريت مي‌شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، آيت‌الله عبدالكريم بي‌آزارشيرازي در مراسم افتتاحيه اجلاس آموزش تمهيدي روحانيون اهل سنت حج استان گلستان در گرگان اظهار داشت: اختلاف و تفرقه عامل بسياري از مشكلات مي‌باشد و حج ابراهيمي اوج رهائي انسان از اختلاف و جدال است.
وي با اشاره به ترويج بحث‌هاي اختلاف‌انگيز از سوي دشمنان اسلام، تصريح كرد: اگر مسلمين به تقريب بين مذاهب روي نياورند و بر نظرات تعصبي خود پافشاري كنند، خروجي آن چيزي به جز اختلاف و جدل نخواهد بود و اين خواسته اصلي دشمن است.
آيت‌الله بي‌آزارشيرازي، تعامل و همدلي در همه امور را امري ضروري برشمرد و گفت: برخي اختلاف سليقه‌ها در مسائل غيرمذهبي به مسائل فقهي هم منتقل مي‌شود و اين اهميت نياز به وحدت و همدلي را مي‌رساند.
در اين مراسم، مدير مدرسه علوم ديني اهل سنت قازانقايه گفت: تفكر تقريبي مقام معظم رهبري جهان شمول شده و در بين آزاديخواهان شيعه و سني سراسر عام الگويي بي‌نظير است.
آخوند ناصرمحمد قزل، قرار گرفتن تصاوير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب بر فراز دستان مسلمانان شيعه و سني مصر، تونس، بحرين و سائر كشورهاي اسلامي را نشانه عظمت انقلاب و درايت رهبري عنوان كرد.
امام جمعه اهل سنت قازانقايه، اظهار داشت: در عصر كنوني ايران اسلامي در راس جهان اسلام واقع است و مقام معظم رهبري محور آن است.
وي، مسلح بودن به علم روز را يك امر ضروري براي روحانيون دانست و گفت: روحانيون شيعه و سني كاروان هاي حج در سرزمين وحي بايد پاسخگوي سئوالات مسلمنان سراسر جهان هم باشند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2004.html )