عنوان خبر:حج نماد رهایی انسان از اختلاف
يكشنبه 1 اسفند 1389 - 21:49:50


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت:
اختلاف و تفرقه عامل بسیاری از مشکلات بوده و "حج ابراهیمی" اوج رهایی انسان از اختلاف و جدال است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، آیت الله عبدالکریم بی آزارشیرازی، پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاس آموزش تمهیدی روحاناون اهل سنت حج استان گلستان درگرگان، افزود: دامن زدن به اختلافات باعث جدال می شود و مانع از پیشرفت و تعالی بشریت می شود.

وی، با اشاره به ترویج بحث های اختلاف انگیز از سوی دشمنان اسلام، تصریح کرد: اگر مسلمین به تقریب بین مذاهب روی نیاورند و بر نظرات تعصبی خود پافشاری نمایند، خروجی آن چیزی به جز اختلاف و جدل نخواهد بود و این خواسته اصلی دشمن است.

آیت الله بی آزار شیرازی، تعامل و همدلی در همه امور را امری ضروری برشمرد و گفت: برخی اختلاف سلیقه ها در مسائل غیر مذهبی به مسائل فقهی هم منتقل می شود و این اهمیت نیاز به وحدت و همدلی را می رساند.

در این مراسم، مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت قازانقایه گفت: تفکر تقریبی مقام معظم رهبری جهان شمول شده و  در بین آزادیخواهان شیعه و سنی سراسر عام  الگویی بی نظیر است.

آخوند ناصرمحمد قزل، قرار گرفتن تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر فراز دستان مسلمانان شیعه و سنی مصر، تونس، بحرین و سائر کشورهای اسلامی را نشانه عظمت انقلاب و درایت رهبری عنوان کرد.

امام جمعه اهل سنت قازانقایه، اظهار داشت: در عصر کنونی ایران اسلامی در راس جهان اسلام واقع است و مقام معظم رهبری محور آن است.

وی، مسلح بودن به علم روز را یک امر ضروری برای روحانیون دانست و گفت: روحانیون شیعه و سنی کاروان های حج در سرزمین وحی باید پاسخگوی سئوالات مسلمنان سراسر جهان هم باشند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2008.html )