عنوان خبر:تشكيل 7000 پرونده تخلفات صنفی در گلستان
يكشنبه 1 اسفند 1389 - 21:51:22


رئیس سازمان بازرگانی گلستان گفت:
در سال 89 تعداد هفت هزار و 155 مورد پرونده برای تخلفات صنفی تشکیل شد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، نادعلی کهنسال عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: از این تعداد، چهارهزار و 412رمورد را سازمان بازرگانی و دو هزار و 743مورد را بازرسی اصناف تشکیل داده است.

وی اظهار داشت: تعداد بازرسی های واخدهای صنفی،انبارها،سردخانه ها، و بخشهای خدمات عمومی شامل نهاده های دامی، میوه و مرکبات، مواد پروتئینی و لبنی و ...41هزارو 942مورد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این بازرسی ها منجر به تشکیل دوهزارو 435مورد پرونده شده است که این تعداد به تعزیرات ارسال می شود و منجر به صدور حکم نهایی و اجرای احکام می شود.


کهنسال ادامه داد: تعداد گشتهای مشترک با دستگاههای چون نیروی انتظامی، گردشگری، حمل و نقل درون و برون شهری، تعزیرات و بهداشت و درمان هزار و 877 مورد بوده است.
رئیس سازمان بازرگانی گلستان افزود: بیشترین تخلفات در حمل و نقل، کرایه ها و سوخت و نهاده های دامی مانند ذرت، جو، کود، کنجاله، سویا و جوجه یکروزه بوده است.
وی افزود: در دوعرصه به بازرسی و نظارت می پردازیم، عرصه اول بخش کالایی است که شامل البسه، پوشاک کیف و کفش، آجیل و خشکبار، لبنیات، گوشت قرمز و ماهی، قند و شکر، برنج و انبارها و عرصه دوم بخش خدماتی شامل، شرکتهای مسافربری، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، سالن های غذاخوری و رستوران های بین شهری می شود.


رئیس سازمان بازرگانی اظهار داشت: موارد مهم نظارت ویژه سازمان بازرگانی  شامل: تامین و توزیع قیمت میوه و مرکبات مانند پرتقال سیب و نارنگی  بویژه در ایام  پایانی سال از طریق میادین بار، نظارت بر مراکز نگهداری کالاهای سرد خانه ای در سردخانه ها و بنادر، بررسی میزان موجودی کالاها در انبارها و سردخانه ها هر 15 روز یکبار، رصد قیمت 22 کالا که بیشتر مواد غذایی است بصورت روزانه، نظارت ویژه بر نصب برچسب کالا و صدور فاکتور کالا و خدمات است.
وی اظهار داشت: نصب نرخنامه در کلیه اماکن اقامتی و پذیرایی و خطوط تاکسیرانی، تاکسی سرویس ها و سواریهای کرایه خطوط اتوبویرانی، نظارت بر رعایت نصب برچسب در فروشهای فوق العاده، نرخ سودهایی که از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان از دیگر وظایف است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2025.html )