عنوان خبر:"گوگل " نيز به خدمت وزارت خارجه آمريكا درآمد
يكشنبه 1 اسفند 1389 - 21:51:32


در پي تشديد جنگ سايبري مقامات آمريكا در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران، موتور جست‌وجو‌گر "گوگل " نيز رسما به خدمت وزارت خارجه اين كشور در حمايت از جريان ضد انقلاب درآمد.



مهدي صرامي؛ معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در طول يك ماه گذشته به صورت خاص "گوگل " در پي تشديد نبرد سايبري آيالات متحده آمريكا با جمهوري اسلامي ايران به كمك وزارت خارجه آمريكا آمده كه تاكنون اين شكل از استخدام گوگل در راستاي اهداف آمريكا در مقابله با ايران و حمايت از فتنه‌گران سابقه نداشته است.
صرامي خاطر‌نشان كرد: البته در هجمه اخير گوگل و همراهي كامل با وزارت خارجه آمريكا، اين سايت نتوانست عملكرد موفقي در راستاي اهداف تعيين شده داشته باشد و با وجود تلاش‌هاي زياد و راه‌اندازي سرويس‌هاي مختلف ويژه به دليل مواجهه مردمي از سوي ايران اين برنامه‌ها ناكام ماند.
وي تصريح كرد: جوانان و مردم كشورمان در ماه‌هاي اخير به‌خوبي توانستند در فضاي مجازي، آمريكايي‌ها و شگردهاي نوين آنها در اين فضا را با شكست مواجه كنند.
معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود:مردم ايران توانستند به خوبي ابزارهايي را كه آنها راه‌اندازي كرده‌ بودند را بر خلاف جهت مقاصد آنها به كار گيرند و با استفاده از همين ابزارها، وارد مقابله با طرح‌ها و نقشه‌هاي آمريكايي‌ها شوند.
صرامي با بيان اينكه جوانان ايراني توانستند سرويس‌هاي خارجي كه از سوي گوگل و ساير شركت‌هاي آمريكايي فعال در فضاي مجازي در اختيار فتنه‌گران قرار گرفته بود را از كار بياندازند، يادآور شد: بنابر اذعان مقامات رسمي آمريكا، در فضاي مجازي و اينترنت ايران به‌خوبي توانسته اين فضا را مديريت كند.
وي با اشاره به سخنان اخير وزير امور خارجه آمريكا گفت: سخنراني اخير هيلاري كلينتون در خصوص وضعيت اينترنت در مصر و ايران به‌خوبي گوياي اعتراف به شكست مقامات آمريكايي در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران در فضاي مجازي است چنانكه كلينتون در اين سخنراني اعتراف كرد در انقلاب مردمي مصر، آمريكا با تناقض مواجه و مجبور شد اينترنت را در مصر مصدود كند.
صرامي متذكر شد: مردم ايران به گونه‌اي عمل كردند كه امكان سوء‌استفاده دشمنان از فضاي مجازي سلب شد و در اين زمينه نيز موفقيتي براي جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيد البته اين امر باعث شد كه وزير امور خارجه آمريكا اعلام كند كه بايد از روش‌هاي خلاقانه‌تري عليه جمهوري اسلامي ايران در فضاي مجازي استفاده كنند و براي اينكه بتوانند تكنولوژي خود را با سياست‌هاي مداخله‌جويانه خود تطبيق دهند، طرح‌هاي جديدي را تدوين كنند.
وي تصريح كرد: هم‌اكنون جوانان ايراني در فناوري ديجيتال نيز‌ از جايگاه بسيار پيشرفته‌اي در سطح جهان برخوردارند و توانسته‌اند در رويارويي ديجيتال، دشمنان را وادار به اعتراف به شكست كنند.
لازم به توضيح است در پي ناكامي مقامات آمريكايي در رويارويي با مردم و جمهوري اسلامي ايران در فضاي مجازي و بر اساس گزارش‌هاي مختلف مردمي، مقامات آمريكايي اقدام به برقراري تماس‌هاي مستقيم با شهروندان ايران و دعوت از آنها براي حضور در برنامه‌هاي سفارشي و همراهي با فتنه‌گران مي‌كنند.
در اين راستا تماس‌هاي بسيار مشكوك و بعضا تهديدآميزي با مردم ايران در داخل كشور انجام مي‌شود كه بنابر اعتراف مقامات آمريكايي هزينه‌‌هاي كلاني در اين خصوص نيز شده است.

رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2027.html )