عنوان خبر:در گرگان؛ يك دستگاه حفاري تراكتوري غيرمجاز توقيف شد
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:16:15


به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي گلستان، اكيپ‌هاي گشت و بازرسي بازرسي امور منابع آب گرگان و آق‌قلا در حال انجام فعاليت‌هاي روزانه اين دستگاه حفاري غيرمجاز را شناسايي و پس از اخذ حكم مراجع قضايي و با همكاري نيروي انتظامي آن را توقيف و به پاركينگ شركت آب منطقه‌اي گلستان منتقل كردند.



اين دستگاه حفاري تراكتوري غيرمجاز در روستاي سياه‌تلوي گرگان توسط گروه‌هاي گشت و بازرسي شركت آب منطقه‌اي گلستان شناسايي و توقيف شد.
توقيف اين دستگاه حفاري غيرمجاز در اجراي ماده 45 قانون توزيع عادلانه آب و ماده 13 قانون ياد شده انجام شده است.
بر اساس ماده 13 قانون توزيع عادلانه آب اشخاص حقيقي و حقوقي كه حرفه آنها حفاري است و با وسائل موتوري اقدام به حفر چاه يا قنات مي‌كنند بايد پروانه صلاحيت از وزارت نيرو دريافت كرده و بدون داشتن اين پروانه مجاز به حفاري نيستند و در صورتي‌كه اقدام به حفر چاه غيرمجاز كنند با آنها برخورد قانوني مي‌شود.
گروه‌هاي گشت و بازرسي به منظور تعادل بخشي و حراست از منابع آب‌هاي زيرزميني و جلوگيري از تخلفات احتمالي در بخش منابع آب فعاليت مي‌كنند.
حضور فيزيكي مستمر در سطح دشت‌هاي استان، شناسايي و انسداد چاه‌هاي غيرمجاز، جلوگيري از اضافه برداشت چاه‌هاي مجاز، جلوگيري از فعاليت دستگاه‌هاي حفاري غيرمجاز، نظارت بر فعاليت‌هاي شركت‌هاي حفاري و اخذ احكام قضايي براي متخلفان بخش آب زيرزميني از اهداف فعاليت گروه‌هاي گشت و بازرسي است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-203.html )