عنوان خبر:جنايت يك شرور بدسابقه در سال 86 و حكم تنها 100 ضربه شلاق
دوشنبه 2 اسفند 1389 - 22:43:00


درخواست عفو و بخشودگي مدت باقيمانده محكوميت حسن معروف به كثافت شرور سابقه‌دار رد شد.



به گزارش فارس، تابستان سال 86 بين برخي از شهروندان كه عمدتاً در متروي كرج تردد داشتند بلوتوثي منتشر شد كه حكايت از يك جنايت داشت.

در اين بلوتوث چند دقيقه‌اي مرد جوان شروري به نام حسن كه بعدها مشخص شد نام او حسن معروف به كثافت است در طول فيلم زن جواني را مورد آزار و اذيت قرار داده و به هيچ عنوان به خواهش و التماس اين زن بي‌گناه توجهي نمي‌كند.

اين فيلم به دليل ديالوگ‌هاي مطرح شده و همچنين اعمال منافي عفت حسن با اين زن جوان به قدري دردناك بود كه واكنش عمومي شهروندان را به همراه داشت و به اين ترتيب دستگيري اين شرور در دستور كار پليس قرار گرفت.

در فيلم مذكور نشان داده شده بود كه حسن و همدستانش زن جوان را به باغ متروكه‌اي منتقل كرده و با وجود التماس‌هاي زن، او را مورد تجاوز قرار مي‌دهند و در تمام اين مراحل از وي فيلم تهيه مي‌كنند.

*نحوه فاش شدن ابعاد پرونده

هيچ كدام از شهروندان نمي‌دانستند كه براي پيگيري اين موضوع به كدام يك از بخش‌هاي پليس بايد مراجعه كنند تا اينكه اين فيلم در تلفن همراه يك متهم دستگير شده در شعبه دوم دادياري دادسرا مشاهده شد.

دقايقي بعد فيلم مذكور از سوي فخرالدين جعفرزاده، سرپرست دادسراي جنايي مشاهده و با توجه به ابعاد تكان دهنده اين فيلم، وي دستور ويژه‌اي را خطاب به داديار شعبه دوم دادسراي جنايي صادر كرد تا اين متهم دستگير شود و به سزاي اعمال مجرمانه خود برسد.

با آغاز تحقيق از سوي داديار سليماني، مشخص شد؛ اين فيلم به نام فرد شروري تحت عنوان حسن ثبت شده است؛ شرور سابقه داري كه با چند فقره سابقه كيفري، براي مردم محله سرآسياب در منطقه كرج سلب آسايش مي‌كرده است.

بررسي سوابق حسن معروف به كثافت نكات مهمي مشخص شد از جمله اينكه اين فرد در به آتش كشيدن 2 پمپ بنزين دست داشته و همين امر نشان داد اين فرد يك شرور سابقه‌دار است.

با جمع بندي اين اطلاعات، موضوع به پليس آگاهي و پليس امنيت ارجاع داده شد و مأموران شعبه 11 پليس آگاهي تهران با سرنخ‌هايي كه از متهم تحت تعقيب به دست آوردند، مشخص شد متهم تبهكار پس از اجراي طرح امنيت اجتماعي دستگير شده و در زندان رجايي شهر به سر مي‌برد.

با توجه به موضوع دستگيري حسن در حين اجراي طرح امنيت اجتماعي و زنداني بودن وي در زندان رجايي شهر مشخص شد اين فرد امكان فرار ندارد.

*انتقالي حسن كثافت به دادسراي جنايي براي رسيدگي به پرونده وي

با گزارش موضوع به داديار سليماني، مكاتبات قضايي لازم انجام گرفت و اين متهم روز 3 شهريور سا 86 از زندان رجايي شهر به دادسراي جنايي تهران منتقل شد تا تحقيق از وي آغاز شود.

حسن پس از ورود به شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي، ابتدا عنوان كرد وي به اشتباه دستگير شده است اما پس از نمايش فيلم متهم كه از سوي دوستانش هنگام اقدام مجرمانه تهيه شده بود، زبان به اعتراف گشود و پرده از اعمال تبهكارانه خود و 7 نفر از دوستانش در باغ وحشت برداشت.

*اعترافات حسن در حضور داديار پرونده

متهم در اعترافات خود مدعي شد 25 سال سن دارد و پس از ربودن زني كه در فيلم است، قصد انتقام از وي را داشته، زيرا او موضوع نزاع و درگيري و شرارت‌هاي وي را به پليس گزارش كرده است.

متهم افزود: پس از ربودن زن جوان، او را به يك باغ متروكه در حوالي كرج كشاندم و به اتفاق 7 نفر از دوستانم او را مورد آزار و اذيت قرار داديم؛ حتي وقتي او به من و دوستانم التماس مي‌كرد، از التماس‌هايش لذت مي‌بردم.

به دنبال اين اظهارات، وقتي داديار سليماني از او درباره تعداد قربانياني كه به باغ متروكه منتقل شده‌اند، سوال كرد، وي در پاسخ گفت: حدود 9 زن و دختر را پس از ربودن به اين باغ متروكه كه به باغ وحشت معروف است، منتقل و پس از آزار و اذيت‌شان، از آنها فيلم و عكس تهيه كرده بوديم.

پس از اين اظهارات، وي قرار بازداشت موقت، براي ادامه تحقيقات در اختيار پليس آگاهي قرار داده شد تا درخصوص ديگر ابعاد اين پرونده، تحقيقات تكميلي انجام شود.

سليماني به خبرنگاران رسانه‌ها عنوان كرده بود اين متهم يكي از افراد شرور و سابقه‌دار است كه متأسفانه با بي‌رحمي تمام زنان و دختران را ربوده و آنها را در باغ وحشت با همدستي دوستانش مورد تعرض قرار مي‌داده است.

وي در آن زمان عنوان كرده بود: دستور دستگيري ديگر همدستان متهم و شناسايي صاحب باغ صادر شده است و كساني كه از متهم دستگير شده شكايت دارند، مي‌توانند بدون آن كه نامي از آنها درج شود، با مراجعه به شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي شكايت‌هاي خود را بدون وحشت از متهم و همدستانش مطرح كنند و مطمئن باشند تا آخرين نفر از اين اوباش در هر منطقه‌اي از كشور كه مخفي شده باشند، يكي پس از ديگر شناسايي و دستگير خواهند شد.

سليماني چندي بعد افزود: با اعترافات تكان دهنده متهم شرور، جستجوي ويژه‌اي براي دستگيري همدستان وي آغاز شد و تنها چند روز بعد مأموران موفق به شناسايي 4 نفر از همدستان اين فرد شرور در شهرهاي مختلف شدند.

داديار شعبه دوم تصريح كرد: با صدور دستور قضايي و نيابت به مأموران، تلاش براي دستگيري همدستان اين تبهكار ادامه دارد.

دستور ويژه رئيس وقت قوه قضاييه براي رسيدگي به پرونده

پس از انتشار خبر دستگيري شرور باغ وحشت، يك مقام اگاه در قوه قضاييه به خبرنگار روزنامه جام‌جم عنوان كرده بود: از آنجا كه اعمال مجرمانه شرور تبهكار موجب جريحه‌دار شدن احساسات عمومي شده بود، رياست قوه قضاييه دستور ويژه‌اي را براي پيگيري پرونده و شناسايي تمامي مجرماني كه در ربودن زنان و دختران با اين شرور همدست بوده‌اند صادر كرده است.

اين مقام آگاه افزود: هر روزي كه مي‌گذرد، ابعاد تازه‌اي از پرونده اين فرد شرور فاش مي‌شود و قطعاً پس از پايان تحقيقات، وي به صورت ويژه محاكمه و حكم قانوني در ارتباط با او صادر خواهد شد.

تنها چند روز پس از انتشار اين خبر و موضوع اين پرونده بسياري از هموطنان در تماس با رسانه‌ها با قدرداني از سرپرست دادسراي جنايي و داديار شعبه دوم، از مسئولان خواستار برخورد جدي با مزاحمان نواميس مردم و صدور احكام سنگين قضايي براي اين افراد شدند.

در اين زمينه قاضي فخرالدين جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسراي جنايي در ارتباط با آخرين پيگيري‌هاي مربوط به اين پرونده مدعي شده بود متأسفانه ابعاد اين فيلم آنچنان آزاردهنده و مشمئزكننده است كه هر انساني با مشاهده آن بشدت تحت تاثير قرار مي‌گيرد، زيرا اسارت يك زن در ميان چند شرور كه او را با بيرحمي هرچه تمام كتك مي‌زنند، در هيچ قاموسي پذيرفتني نيست.

جعفرزاده گفته بود پس از مشاهده اين فيلم، نسخه‌اي از آن تهيه و براي رياست دادگستري استان تهران آوايي و دادستان تهران ارسال شد و خوشبختانه با تلاش پيگير و شبانه‌روزي داديار دادسراي جنايي، اين متهم كه به اتهام آتش زدن پمپ بنزين در طرح امنيت اجتماعي دستگير شده بود، در زندان شناسايي و با حضور در دادسرا اعترافات تكان دهنده‌اي را ارائه كرد كه در حال حاضر دستور قضايي براي دستگيري همدستان وي صادر شده است.

* 7 سال زندان و 100 ضربه سلاق براي حسن

پرونده حسن در شعبه 80 دادگاه كيفري استان تهران بازگشايي و مقرر شد تا قضات اين دادگاه براي وي و همدستانش حكمي صادر كنند كه در آن زمان كمتر روزنامه‌ها و رسانه‌ها حكم حسن را رسانه‌اي كردند.

به دنبال پيگيري‌هاي خبرنگار قضايي فارس براي مشخص شدن سرنوشت حسن به سراغ مسئول سابق واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران رفتيم.

وي پس از آنكه پرونده حسن را به خاطر آورد عنوان كرد براي حسن تنها 100 ضربه شلاق و تحمل 7 سال زندان در نظر گرفته شده است و او در حال گذرندان دوره محكوميت خود است.

خبرنگار قضايي فارس به قاضي واحد اجراي احكام عنوان كرد شما از ميزان محكوميت حسن مطمئن هستيد آيا براي او مجازات سنگين‌تري در نظر گرفته نشده است؟

اين مقام مسئول عنوان كرد: نه براي او حبس و شلاق در نظر گرفته شد كه حكم 100 ضربه شلاق وي هم در دادسراي امور جنايي تهران اجرا شده‌است.

وي ادامه داد: حسن چندي قبل درخواست عفو و بخشودگي مابقي دوره محكوميتش را داده بود كه اين درخواست مورد موافقت نشد و به اين ترتيب حسن بايد تا پايان دوره محكوميتش در زندان بماند.

خبرنگار قضايي فارس بار ديگر از قاضي واحد اجراي احكام پرسيد كه در مفاد پرونده قيد شده بود حسن به زور اين زن جوان را به مخفيگاه خود كشانده است؟

بار ديگر اين مقام مسئول عنوان كرد زني كه در فيلم مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد مدعي شده بود كه خودش به ميل خود و با رضايت كامل به مخفيگاه حسن رفته و به هيچ عنوان ربودني دركار نبوده است.

وي ادامه داد: براساس آن كه مشخص شد ربودني در كار نبوده و اين علم براي قاضي دادگاه به وجود آمد دادگاه به صرف رابطه نامشروع و ساير جرائم وي براي او شلاق و حبس در نظر گرفت.

رد شدن درخواست عفو حسن معروف به كثافت شايد بتواند شاكيان پرونده را خوشحال كند اما آيا اين همه دستور ويژه از سوي رئيس سابق قوه قضاييه و همچنين بررسي‌هاي پليس بايد منجر به حبس و شلاق مي‌شد آيا اين مجازات كافي بود؟

هر چند نگارنده با نوشتن اين گزارش قصد ندارد تا استقلال رأي قضات و همچنين شأن و جايگاه رأي يك دادگاه را زير سوال ببرد همان طور كه رئيس جديد قوه قضاييه به حفظ اين استقلال توجه ويژه‌اي دارد، اما بهتر است مسئولان با اطلاع رساني بهتر درباره جرائم اين محكوم سعي در تنوير اذهان عمومي كنند تا اين شائبه به وجود نيايد كه دستگاه قضا يك مجرم را به راحتي از چنگال عدالت رهانيده است.

 

رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2043.html )