عنوان خبر:رهبر انقلاب: نگذاريد استكبار اين حركت عظيم ملت‌ها را مصادره كند
دوشنبه 2 اسفند 1389 - 22:43:27


رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه برخي حركتهايي كه اين روزها در كشورهاي اسلامي صورت مي گيرد، عكس العمل ملتها به تحقير طولاني مدتي است كه توسط استكبار به آنها روا شده است، از علما، نخبگان و دانشگاهيان كشورهاي مسلمان خواستند نگذارند استكبار اين حركت عظيم ملتها را مصادره كند.



حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح امروز دوشنبه در ديدار جمعي از مردم، سفرا و نمايندگان كشورهاي اسلامي، مسئولان كشوري و لشكري، ميلاد مسعود پيامبر اكرم (ص) و ولادت با سعادت حضرت جعفربن محمد صادق(ع) را به همه ملت بزرگ ايران، امت عظيم اسلامي و حق خواهان و آزادي طلبان عالم تبريك گفتند و افزودند: ولادت نبي‌اكرم(ص) سر آغاز فجر درخشاني در زندگي بشر بود.

ايشان با بيان اينكه بشارت‌هاي الهي با اين ولادت به چشم مردم آن دوران آمد، تاكيد كردند: كنگره كاخ هاي پادشاهان ظلم، ويران و آتشكده‌ها خاموش شد و مقدسات خرافي به قدرت الهي در مناطق مختلفي از عالم از ميان رفت.

رهبر معظم انقلاب، ولادت نبي‌اكرم(ص) را مقدمه بعثت بيان كردند و افزودند: در اين بعثت رحمت براي همه جهانيان بود.

ايشان با تاكيد بر اينكه همه عالم از بركات اين وجود مقدس بهره‌مند شده و خواهند شد، تصريح كردند: آنچه از پيشرفت‌هاي علمي و آگاهي‌هاي گوناگون و كشفيات عالم ايجاد شده به بركت ظهور نور اسلام در آن دوره عجيب تاريخي است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: اگر بشر آگاهي بيشتري داشت و اسلام را مي‌شناخت و پيام او را مي‌دانست امروز صفحه تاريخ بشر صفحه ديگري بود.

ايشان با بيان اينكه جهل و كوتاه‌بيني انسان‎ها، ما را عقب انداخته است، فرمودند: هر چه تاريخ به جلو برود، معرفت و ظرفيت انسانها براي فهميدن بيشتر و بهره‌مندي از نور حيات و زندگي بيشتر مي‌شود.

رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه امروز نشانه‌هاي اين فهم بيشتر را مشاهده مي‌كنيم، خاطرنشان كردند: امروز دنيا در زير بار سنگين تحميلات تمدن مادي به ستوه آمده و به دنبال راه نجات است.

ايشان تصريح كردند: آنچه از بيداري در برخي از كشورهاي اسلامي مانند مصر و تونس مشاهده مي‌شود نشانه‌اي از به ستوه آمدن بشريت است.

رهبر معظم انقلاب يادآور شدند: مستكبران عالم در زندگي، اقتصاد، فهم و بينش مردم دخالت كرده و آنها را به بيراهه مي‌كشانند كه در نتيجه آن، زندگي، فضاي تاريك مي‌يابد و چنين فضايي با فطرت انسانها سازگاري ندارد.

ايشان تاكيد كردند: اما سرانجام فطرت انسانها بيدار مي‌شود؛ همان چيزي كه اكنون در دنيا رخ مي‌دهد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با بيان اينكه دنياي غرب كه اسير تسلط مادي شده نيز به ستوه آمده است تصريح كردند: اگر ما مسلمانان مي‌توانستيم اسلام را درست به دنيا معرفي كنيم به طور حتم جهان به اسلام يك گرايش همگاني و عمومي پيدا مي‌كرد.

رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه ضعف و اشكال در ما است، تاكيد كردند: بايد خود را اصلاح و درست كنيم؛ امروز به بركت اسلام ملتها بيدار شده اند و اين بيداري در همه سطوح دنياي اسلام قابل مشاهده است.

ايشان با بيان اينكه آمريكا تلاش مي‌كند با تبليغات فراوان خود را از تيررس حركت‌هاي مردمي منطقه دور كند، افزودند: اين حركت‌هاي مردمي در درجه نخست عليه سلطه استكبار در منطقه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اقدامات استكبار سبب شده است ملت‌هاي مسلمان با هم دست برادري ندهند و متحد نشوند تا در واقع اسلام به معناي واقعي شكل نيابد.

ايشان با بيان اينكه اين مسايل از دسيسه‌هاي استكبار است، افزودند: گرفتاري‌هاي مردم و ملتها و دولتها در نتيجه دوري و فاصله آنها از يكديگر است.

حضرت آيت الله خامنه اي ، اين مساله را ناشي از حضور قدرتهاي مستكبر و در راس آنها آمريكا دانستند و افزودند: علاج اين مساله آن است كه ملتها و دولتها به خود آيند و شيطان بزرگ را از دخالت در سرنوشت ملتهايشان كنار گذاشته و دور كنند.

رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه سياست هاي خاورميانه‌اي آمريكا در منطقه سبب شده است ملتها با دولتها به مخالفت پرداخته و بين آنها شكاف ايجاد شود، تاكيد كردند: اگر دولتها با ملتهاي خود همراه شوند هيچ قدرتي قادر نيست به كشورها تسلط يافته و در مقابل اين ملتها به مقابله برخيزد.

حضرت آيت الله خامنه اي به قيامهاي مردم مسلمان در برخي از كشورهاي منطقه اشاره كردند و افزودند: آنچه كه امروز در برخي كشورهاي اسلامي رخ داده، در نتيجه حضور ملتها در صحنه مبارزه است. در واقع وقتي ملتها در صحنه حضور دارند، تيغ قدرتهاي استكباري كند مي شود.

ايشان يادآورشدند: استكبار افرادي از نزديكان و مزدوران خود را بر مردم مسلط مي كند و آنها بر مردم زور مي گويند.

* رژيم صهيونيستي؛ يك غده سرطاني

رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين به تلاش ها و اهداف آمريكا و استكبار در منطقه اشاره كردند و افزودند: امروز دولت جعلي صهيونيستي در منطقه مانند يك غده سرطاني ، منطقه را دچار بيماري و آفت كرده است.

ايشان با بيان اينكه سعي استكبار بر حفظ اين غده سرطاني است، تصريح كردند: اين مساله سبب بروز جنگ و سياستهاي غلط در منطقه شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي يادآور شدند: استكبار به دنبال حفظ تمام پايگاه هاي خود در منطقه است و در نتيجه تمام توان خود را براي آن به كار مي برد.

ايشان همچنين واكنش ملتها در برخي از كشورهاي منطقه را نتيجه تحقير طولاني مدت قدرتهاي استكباري نسبت به آنها دانستند و افزودند: وظيفه نخبگان سياسي، علمي و دانشگاهي و علماي دين در اين زمينه بسيار سنگين است.

رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر اينكه امروز مردم منطقه احتياج به هدايت اين نخبگان دارند، خاطرنشان كردند: اين هدايت براي آن است كه ملتها نگذارند دستگاه استكبار حركت هاي عظيم ملتها را مصادره و قيام مردم را سرقت كنند. بايد مراقب بود و مردم را به سمت اهداف عالي هدايت كرد.

ايشان تاكيد كردند: در صورت انجام اين كار، آينده امت اسلامي و منطقه روشن خواهد بود.

حضرت آيت الله‌ خامنه‌اي با بيان اينكه بيش از يك و نيم ميليارد جمعيت دنيا مسلمانان هستند، افزودند: اين ملتها در حساس‌ترين نقاط از نظر امكانات و منابع طبيعي و منطقه اي سوق الجيشي قرار دارند اما ديگران بر آنها حكومت و سرنوشت آنها را تعيين مي كنند.

ايشان با تاكيد بر اينكه اين وضعيت بايد دگرگون شود و خواهد شد، تصريح كردند: امروز نشانه هاي اين تحول ديده مي شود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به آيه اي از قرآن كريم كه مسلمانان را به مهرباني با يكديگر و استواري در برابر دشمنان فرامي خواند، فرمودند: اين شرايط در نتيجه معنويت و توكل و توجه به خدا و خضوع در برابر پروردگار حاصل مي شود.

ايشان تصريح كردند: بايد خود را بسازيم و اخلاق و رفتار خود را با دوستان، معاندان و مستكبران طبق برنامه قرآن تنظيم كنيم.

رهبر معظم انقلاب افزودند: خداوند وعده داده است افرادي كه اينگونه حركت كنند به آنها پاداش دنيوي، عزت و برخورداري از زيبايي‌هاي الهي و همچنين پاداش اخروي و رضوان الهي مي دهد.

ايشان با بيان اينكه ، اين راهي است كه ملت ايران در پيش گرفته و دنبال مي‌كند تصريح كردند: با توفيق الهي اين راه را ادامه خواهيم داد و اين همان راهي است كه امروز ملتهاي مسلمان در گوشه و كنار اسلام به تدريج به سمت آن حركت مي كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: اگر اين راه را شيوه عمل خود قرار دهيم سرانجام كار متعلق به مسلمانان خواهد بود.

 

رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2048.html )