عنوان خبر:موفقيت نوجوان گنبدي در مسابقات نقاشي شانكار هند
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:19:25


"مرجان زبرجد " نوجوان 15 ساله گنبدي عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شماره يك گنبدكاووس با به تصوير كشيدن مراسم عروسي سنتي تركمن‌ها به عنوان گوشه‌اي از فرهنگ و آداب و رسوم تركمن‌هاي ايران موفق به كسب نشان نقره، ديپلم افتخار اين مسابقات شد.



بر اساس نتايج اين مسابقه معتبر بين‌المللي كه در سال 2008 برگزار شده و جوايز آن بعد از دو سال به ايران ارسال شده، هشت كودك ايراني برگزيده شده‌اند در همين حال هفت كودك و نوجوان ديگر ايراني موفق به دريافت نشان و ديپلم افتخار اين مسابقه شدند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان 56 اثر نقاشي اعضاي خود را به اين مسابقه با موضوع آزاد ارسال كرده بود.
نتايج مسابقه نقاشي شانكار هند با وجود قدمت و اعتبار بين‌المللي تنها از طريق پست به شركت كنندگان اعلام مي‌شود و اين رقابت هنري داراي پايگاهي اينترنتي براي انتشار اسامي برندگان نيست، اين مسئله باعث مي‌شود نتايج با تاخير به برگزيدگان اعلام شود.
زبرجد، پيش از اين نيز مدال طلاي اولين جشنواره بين المللي نقاشي دو سالانه شارجه 2008 را از آن خود كرد كه اين مسابقه نيز در اوايل سال 2008 مصادف با سال 1386 برگزار شد.
در اين مسابقات نيز از كشورمان 40 اثر از آثار اعضاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ارسال شد
همچنين از 25 كشور جهان نيز بيش از 3 هزار و 332 نقاشي كودكان و نوجوانان در اين مسابقه شركت كردند كه در پايان مرجان زبرجد موفق به كسب مدال طلا شد.
مسابقه بين‌المللي نقاشي شارجه در امارات متحده عربي با موضوع آزاد و با هدف تأكيد بر ارزش هنر نقاشي به عنوان وسيله‌اي براي ارتقاي هويت فرهنگي و استحكام همكاري‌هاي فرهنگي با كشورهاي مختلف برگزار شد.
مرجان زبرجد شش سال سابقه عضويت در كانون پرورش فكري گنبد را دارد و با راهنمايي‌هاي شهلا مسيبي مربي خوش فكر نقاشي مركز شماره يك كانون گنبدكاووس به اين موفقيت‌ها دست يافته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-205.html )