عنوان خبر:شيعه و سني بهترين انتقال دهندگان مواريث حضرت محمد(ص)
دوشنبه 2 اسفند 1389 - 22:43:52


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
شيعه و سني در طول تاريخ بهترين انتقال دهندگان مواريث نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص) بوده اند.



آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز دوشنبه در جمع ناظران مدارس علوم ديني اهل سنت استان گلستان افزود: در صدراسلام پيامبراكرم(ص) اسلام را به صورت منطقه اي نديدند بلكه با ارسال نامه هاي مختلف به امپراطوريهاي آن زمان جهانشمول بودن اين دين الهي را اعلام داشتند.
وي با اشاره به اينكه علوم بشري رو به تكامل است تصريح كرد: علماي ما بايد به علم روز مجهز شوند و پاسخگوي نياز امروز جامعه باشند.
او گفت: علما و روحانيان شيعه و سني بايد با استفاده از سيره و روش رسول مكرم اسلام به رسالت جهاني خود عمل كنند و با زبان دين با جهان سخن بگويند.
امام جمعه گرگان افزود: طلابي كه امروز درحوزه هاي علميه درحال تحصيل هستند بايد خودشان را براي پاسخگويي به جامعه پيشرفته 20 يا 30 سال آينده آماده كنند.
آيت الله نورمفيدي نقش مديران و مدرسان مدارس علوم ديني را در تربيت روحانيان عالم و آگاه مهم برشمرد و گفت: حوزه هاي علميه اهل سنت ايران بايد به اندازه اي رشد كنند تا با دانشگاههاي بزرگي همچون الازهر رقابت نمايند.
وي خطاب به ناظران مدارس علوم ديني اهل سنت گفت: در امر نظارت مهمترين شرط، امانتداري است و نبايد علائق و غرض ورزيهاي شخص ناظر در آن رخنه كند.
او با بيان اينكه علم به تنهايي كافي نيست افزود: اگر كسي علم را در ذهن خود محفوظ داشته باشد ولي در استفاده از آن و در زمان لازم آن را بكار نبندد با يك فرد جاهل تفاوتي ندارد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2054.html )