عنوان خبر:افزايش مراكز بهداشتي پزشك خانواده در گلستان به 129 مركز
سه شنبه 3 اسفند 1389 - 23:29:08


معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت:
با راه‌اندازي مركز بهداشتي درماني قولاق‌كسن در محروم مراوه‌تپه، مراكز بهداشتي درماني مجري برنامه پزشك خانواده در استان به 129 مركز رسيد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سياوش مقصودلواسترآبادي ظهر امروز در مراسم راه‌اندازي اين مركز بهداشتي اظهار داشت: از زمان اجراي برنامه پزشك خانواده مركز بهداشت استان گلستان در راستاي ارائه خدمات هر چه بيشتر و بهتر به مردم شريف روستائي تلاش‌هاي فراواني را به انجام رسانده است كه فعال‌سازي و تجهيز 14 مركز بهداشتي درماني روستائي كه قبل از اجراي برنامه فعال نبودند از مهمترين آنهاست.
وي با راه‌اندازي و تجهيز اين مركز بهداشتي در شهرستان مراوه‌تپه در بهمن ماه جاري ضمن آنكه گامي ديگر در راستاي تحقق عدالت براي بهره‌وري و توزيع امكانات بهداشتي درماني در سطح استان برداشته مي‌شود تعداد مراكز بهداشتي درماني فعال استان نيز به 142 مركز مي‌رسد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت: مركز بهداشتي درماني قولاق‌كسن جزو مراكز جديدي است كه احداث آن به تازگي مورد تصويب و تائيد وزارت متبوع و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري قرار گرفته است .
مقصودلواسترآبادي تصريح كرد: در سال 1384 حدود 30 درصد كل جمعيت در طول سال يكبار به مراكز بهداشتي درماني مراجعه كردند كه با اجراي برنامه پزشك خانواده هم اكنون اين تعداد به پنج برابر ميزان فعلي خود رسيده است.
وي با اشاره به آثار موفق اين طرح در استان افزود: آمار حاكي از آن است كه علاوه بر اينكه تمام جمعيت حداقل يكبار به مركز بهداشتي درماني مراجعه كرده‌اند اكثريت آنان دوبار نيز درسال براي دريافت خدمات بهداشتي درماني به مراكز بهداشتي درماني مجري برنامه رجوع داشته‌اند و اين به معناي آن است كه ارتقا سطح اعتماد جمعيت تحت پوشش به سيستم بهداشتي درماني و افزايش مراجعه به مراكز بهداشتي درماني از آثار مهمي است كه طرح از خود به جا گذاشته است.
وي با بيان شمار اشتغالزايي طرح پزشك خانواده در استان يادآور شد: در آغاز برنامه 132 نفر از پزشكان استخدامي سيستم مشغول به فعاليت بودند و در سال جاري اين تعداد به 238 نفر رسيده است كه 137 نفر از افراد جذب شده (حدود 58 درصد) از پزشكان بخش خصوصي به كارگيري شده‌اند كه با آنان عقد قرارداد شده است.
به گفته وي معمولا براي مشخص شدن آثار طرح‌هاي عظيم اين‌چنيني حتي در پيشرفته ترين كشورهاي جهان بين پنج تا هشت سال زمان لازم است اما اجراي اين برنامه طي مدت كوتاهي آثار و مزاياي مهمي را در پي داشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2062.html )