عنوان خبر:نگرانی از دخالت انگلیس و اسرائیل برای ربودن مجدد امام موسی صدر
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:43:36


شرایط بحرانی لیبی و از کنترل خارج شدن اوضاع در این کشور نگرانی‎هایی را در مورد سرنوشت امام موسی صدر، رهبر ایرانی الاصل شیعیان لبنان، را با نگرانی دخالت نیروهای خارجی از جمله انگلیس و اسرائیل ايجاد کرده است.



به گزارش رجانیوز، در حالی که 33 سال پیش امام موسی صدر روحانی ایرانی الاصل و احیاگر شیعیان لبنان برای حضور در اجلاسی به لیبی سفر کرده بود توسط ماموران امنیتی قذافی ربوده شد اما دولت لیبی همواره نسبت به توضیح درباره سرنوشت امام موسی صدر طفره رفته است.
با این حال وقوع انقلاب قریب الوقوع در لیبی و پایان کار قذافی سبب شده است تا نگرانی‎هایی نسبت به سوء قصد برخی کشورهای خارجی به این رهبر بلندپایه شیعی بوجود آید. این درحالی است که از انگلیس و سرویس موساد به عنوان اصلی‎ترین گزینه‎های احتمالی برای اقدام علیه امام موسی صدر یاد می‎شود. لیبی به دلیل منابع انرژی خود و همچنین مواضع سیاسی‎اش یکی از اصلی‎ترین کشورهای حوزه استراتژیک انگلیس در شمال افریقا به شمار می‎رود. اين نکته را از کاربرد گسترده مهمات انگليسي در سرکوب مردم ليبي و تقلاي بيش از حد وزير خارجه اين کشور در قبال مسائل ليبي و در مقابل سکوت معنادار امريکا در اين موارد به‌خوبي مي‌توان دريافت.
اما آنچه بیش از پیش احتمال دخالت نیروهای خارجی را در موضوع امام موسی صدر تقویت کرده است، انتشار خبری است که بر مبنای آن برخی منابع مخالفان قذافی از انتقال فردی شبیه به امام موسی صدر در فرودگاه "الابرق " در شهر البیضاء لیبی حکایت می‌کنند.
"سامی المصراطي" از مخالفان رژیم معمر قذافی دیکتاتور لیبی در گفت‌وگو با العالم اظهار داشته است: یک هواپیمای کوچک دیروز دوشنبه فردی را که شبیه به امام موسی صدر بود، از فرودگاه الابرق منتقل کرده است. در همین شرایط، حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‎ای خواستار رسیدگی به وضعیت امام موسی صدر و آزادی وی شده است.
تعدادی از افسران مخالف رژیم لیبی نیز پیشتر گفته بودند که امام موسی صدر درحال حاضر در زندانی در شهر "سبها "ی لیبی زندانی است.
به نظر می‎رسد شرایط به وجود آمده در لیبی همانند شرایط مصر که موجب آزادی شماری از اعضای حماس و حزب الله لبنان از زندان‎های مصر شد بهترین فرصت برای آزادی قدیمی‎ترین اسیر انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه باشد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2073.html )