عنوان خبر:آغاز به كار انجمن حمايت از مصرف‌كنندگان
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:44:40


رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان گفت:
انجمن حمايت از مصرف‌كنندگان به عنوان يكي از بازوان نظارتي سازمان بازرگاني از نهم اسفندماه در شهرستان گرگان آغاز به كار خواهد كرد.



نادعلي كهنسال صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در راستاي اجراي ماده 21 قانون حمايت از مصرف‌كنندگان اين انجمن در روز تجليل از حقوق مصرف‌كنندگان شكل خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: گزارشات اين انجمن كه در واقع مدافع حقوق مصرف‌كنندگان است و داراي پارامتر مردمي است تنها منوط به كالا و خدمات نيست بلكه تمامي دستگاهاي اجرايي را در سيطره خود گرفته و به عنوان انجمني معرفي مي‌شود كه بازرسي و تعزيرات حكومتي را حمايت مي‌كند.
رئيس سازمان بازرگاني گلستان شمار ناظرين افتخاري سازمان را در استان 850 نفر اعلام و تصريح كرد: از اين تعداد 150 نفر در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها به صورت فعال همكاري مي‌كنند و 353 نفر نيز از ابتداي اجراي اين قانون شامل نيروهاي ناظرين افتخاري، سازمان بازرگاني و بازرسان اصناف فعاليت دارند و به تازگي نيز بناست چهار تيم نظارتي در گميشان و مراوه‌تپه مشغول به كار شوند.
كهنسال از آغاز به كار طرح ويژه نظارتي با ساز و كار هدفمندسازي يارانه‌ها در استان خبر داد و افزود: اين طرح با هدف اعمال سياست‌هاي تنظيم بازار و اصلاح نظام توزيع و اصلاح قيمت كالا از ابتداي اسفندماه آغاز شده است.
به گفته وي طرح مذكور به منظور جلوگيري از افزايش بي‌رويه نرخ كالا و خدمات در ايام پرمصرفي مانند فرارسيدن سال نو شروع مي‌شود و تا 10 ارديبهشت 90 به مدت دو ماه و 10 روز ادامه خواهد داشت.
وي افزود: با تعيين كشيك‌هاي نوروزي نظارت و بازرسي با اهداف وزارت بازرگاني به اجرا گذاشته خواهد شد.
رئيس سازمان بازرگاني گلستان خاطرنشان كرد: افزايش تقاضاي عمومي براي بسياري از كالاها و خدمات، ضرورت نظارت بر بازار در مراحل تهيه و توزيع كالا، ايجاد زمينه مناسب براي تامين مايحتاج عمومي مردم از سوي اتحاديه‌هاي صنفي، جلوگيري از تخلفات احتمالي و رسيدگي سريع و دقيق به گزارشات مردمي از طريق تلفن 124 به صورت حضوري يا كتبي از ديگر اهداف عمده اين طرح است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2079.html )