عنوان خبر:مدير كل بنياد مسكن گلستان: مسكن مهر روستايي به افزايش سقف وام نياز دارد
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:26:14


حمدتقي زماني‌نژاد امروز در جمع مديران استان افزود: يكي از مشكلات بنياد مسكن در احداث واحدهاي مسكن مهر روستايي، انصراف برخي متقاضيان از اتمام واحدهاي مسكوني به دليل كم بودن سقف وام و عدم توانايي مالي است.
وي تصريح كرد: با توجه به عدم فروش اقساطي واحدها انتظار است كه با افزايش سقف وام مسكن مهر اين دسته از متقاضيان نيز بتوانند واحدهاي خود را به اتمام برسانند.



مديركل بنياد مسكن استان گلستان با اشاره به فعاليت بنياد مسكن در حوزه مسكن مهر در بخش روستايي و شهرهاي زير 25 هزار نفر خاطرنشان كرد: در بخش مسكن روستايي تمام تعهدات سال 1387 از انعقاد قرارداد و جذب وام براي 8 هزار واحد مسكوني انجام شده است و پس از وقفه‌اي كوتاه در سال 1388 در حال حاضر روزانه سقف معرفي متقاضيان به بانك افزايش پيدا مي‌كند.
زماني‌نژاد ادامه داد: تاكنون 3 هزار و 747 نفر به بانك معرفي شدند و تا پايان شهريور قرارداد همه 8 هزار واحد منعقد و قسط اول براي متقاضيان اخذ مي‌شود.
وي همچنين درباره روند فعاليت بنياد مسكن در بخش مسكن شهرهاي داراي جمعيت كمتر از 25 هزار نفر گفت: 16 شهر استان داراي جمعيت كمتراز 25 هزار نفر هستند كه از اين تعداد در 14 شهر تملك زمين انجام و از مسكن و شهرسازي تحويل گرفته شده است.
به گفته مديركل بنياد مسكن استان گلستان عمليات اجرايي در اين 14 شهر آغاز و كار آماده‌سازي توسط ماشين‌آلات بنياد مسكن انجام شده است.
زماني‌نژاد اضافه كرد: كار انعقاد قرارداد آماده‌سازي و انعقاد قرارداد ساخت در اين 14 شهر صورت گرفته و 2 هزار و 800 واحد مسكوني انعقاد قرارداد شده و فونداسيون 2 هزار و 200 واحد نيز ريخته شده است.
وي با اشاره به برخي مشكلات بنياد مسكن در احداث مسكن مهر اظهار داشت: در حال حاضر حدود 29 هكتار زمين نياز است تا همه زمين‌هاي پيش‌بيني شده براي احداث مسكن مهر تامين شود.
وي تاكيد كرد: مهم‌ترين اين موارد در شهر بندرگز است كه به هشت هكتار زمين نياز است.
مديركل بنياد مسكن استان گلستان ادامه داد: در شهر گاليكش 10هكتار، خان‌ببين سه هكتار، سيمين‌شهر دو هكتار، مراوه‌تپه چهار هكتار و در فاضل‌آباد و اينچه‌برون نيز به دو هكتار زمين نياز است.
زماني‌نژاد تاكيد كرد: در صورت تامين زمين‌ها بنياد مسكن استان تعهد مي‌كند كه تا پايان شهريور فونداسيون همه واحدها ريخته شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-208.html )