عنوان خبر:وزير مسکن و شهرسازي: دولت بر احداث واحدهاي مسکن مهر ثابت قدم است
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:33:06


"علي نيکزاد" شب گذشته درجلسه شوراي مسکن استان گلستان در گرگان افزود: براي تحقق اين مهم، هم دولت و هم استانداران و دستگاههاي ذيربط نظير سيستم بانکي از طرح مسکن مهر حمايت مي کنند.
وي تصريح کرد: براي تسريع در احداث واحدهاي مسکوني مسکن مهر اقدامات و مشوق هاي خوبي صورت گرفته است که مي توان به افرايش تسهيلات، کاهش 70 درصدي بيمه و حذف ماليات اشاره کرد.



وي افزود: به مسکن مهر اعتقاد داريم و مردم يقين بدانند که موضوع مسکن مردم در کشور را مي توان براي هميشه حل کرد.
وزير مسکن و شهرسازي تاکيد کرد: اگر بخواهيم 100 ميليون مترمربع واحد مسکوني احداث شود، دو ميليون نفر اشتغال مستقيم در کشور ايجاد خواهد شد و معنايش آن است که هشت ميليون نفر در کشور حداقل با بخش مسکن مي توانند اشتغال داشته باشند.
وي ادامه داد: گردش مالي بخش مسکن 30 هزار ميليارد تومان است که اين رقم در مقايسه با تمامي اعتبارات عمراني کشور رقم قابل توجهي است.
نيکزاد يادآور شد: در استان گلستان اتفاقاتي افتاده است که موحب ان شده بود تا روند احداث مسکن مهر به خوبي سرعت نداشته باشد.
به گفته وي اگر همين روند چهار ماه گذشته ادامه يابد و همکاري ها ادامه يابد، تمامي واحدهاي مسکوني مسکن مهر در استان که بالغ بر 21 هزار نفر مي باشد، احداث و به مردم واگذار مي شود.
وي خاطرنشان کرد: 15 هزار واحد مسکوني توسط مسکن و شهرسازي و شش هزار و 900 واحد را نيز بنياد مسکن انقلاب اسلامي بايد در استان گلستان احداث کند که اين امر شدني است.
وزير مسکن و شهرسازي گفت: امروز تمام دنيا به دنبال اين است که بگويد نظام جمهوري اسلامي ناکارآمد است و همه مديران بايد تلاش کنند تا کارآمدي نظام را ثابت کنند.
وي افزود: آخرين گزارش رييس کل بانک مرکزي ايران، نرخ تورم در ايران را 9/9 درصد اعلام کرده است، آرزويي که طي 25 ساله براي تورم يک رقمي داشتيم در کشور محقق شد.
وي اضافه کرد: کارآمدي نظام موضوع مهمي است و اگر شهيدي رفت و دفاع مقدس، خرمشهر و مبارزه و تبعيدي بود همه براي ابن بود که دين خود را به اسلام ادا کنند و بگويند که مي شود با اسلام دنيا را اداره کرد.
وي افزود: اگر بحث مسکن در کشورحل شود، اميد ، نشاط و شادابي، اشتغال را به وجود مي آورد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-209.html )