عنوان خبر:ممنوعيت پيش فروش عادي مسكن در گلستان
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:46:46


رئيس كل دادگستري گلستان گفت:
با ابلاغ قانون پيش‌فروش ساختمان، پيش فروش عادي مسكن همزمان با سراسر كشور در اين استان نيز ممنوع شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي دادگستري استان گلستان، احمد فاضليان اظهار داشت: از اين پس پيش فروش و واگذاري حقوق و تعهدات ناشي از آن تنها با تنظيم سند رسمي و درج در سند مالكيت و ارسال خلاصه آن به اداره ثبت محل، امكان‌پذير است.
وي افزود: با اين اقدام از فروش همزمان يك واحد مسكوني به چند تن جلوگيري مي‌شود.
رئيس كل دادگستري استان گلستان تصريح كرد: قانونگذار همچنين در اين قانون، پيش فروش مسكن براي زمين‌هاي فاقد سند رسمي مالكيت را نيز ممنوع كرده است و با افراد متخلف در اين زمينه به شدت برخورد مي‌كند.
فاضليان با بيان اينكه مجلات و مطبوعات نيز تنها در صورت اخذ مجوز، حق درج آگهي پيش فروش را دارند، خاطرنشان كرد: مجلات و نشريات متخلف علاوه بر توقيف به پرداخت جريمه نقدي نيز محكوم مي‌شوند.
رئيس كل دادگستري استان گلستان، ملزم شدن پيش فروش‌ كننده واحدهاي مسكوني به پرداخت جريمه تاخير در صورت تحويل ندادن واحدها در مهلت تعيين شده به خريداران را از ديگر مفاد ديده شده در اين قانون برشمرد.
وي افزود: به موجب اين قانون در صورت عدم پرداخت اقساط توسط پيش خريدار در سررسيد مقرر، پيش فروشنده مي‌تواند با بيان مراتب به دفتر اسناد رسمي تنظيم كننده سند، بدون مراجعه به دادگاه نسبت به فسخ قرارداد اقدام كند.
فاضليان با بيان اينكه ابلاغ اين قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از تشكيل و ورود پرونده‌هاي جديد به دستگاه قضايي جلوگيري مي‌كند از مردم استان خواست با رعايت بندهاي گنجانده شده در اين قانون از تضييع حقوق خود جلوگيري كنند.
به گفته وي تا پيش از اين به دليل نبود قانون مشخص در بخش پيش فروش، بارها شاهد سوءاستفاده برخي افراد سودجو و بعضا از دست دادن اموال مردم در اين بخش بوديم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2096.html )