عنوان خبر:مرمت بافت هاي فرسوده نيازمند يك نهضت بهسازي
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:46:54


استاندار گلستان گفت:
مرمت بافت هاي فرسوده استان نيازمند يك نهضت بهسازي بوده و در سال 90 اعتبارات ويژه اي براي مرمت اين بافت ها اختصاص مي يابد.



مهندس 'جواد قناعت' روز چهارشنبه در مراسمي كه بمنظور بزرگداشت زاد روز خواجه نصيرالدين طوسي و مقام مهندس با حضور مهندسين و ناظرين استان در تالار فخرالدين اسعدگرگاني برگزار شد، افزود: يكي از كارهاي استان در سال آينده استفاده مطلوب از اين اعتبارات است.
وي دهه چهارم انقلاب اسلامي را دهه پيشرفت و عدالت برشمرد و اظهارداشت: تلاشهاي مضاعف دولت نهم و دهم در سايه تعامل و همكاري رويكرد جديدي را در كشور سرعت بخشيد.
وي تاكيد كرد: تلاشمان براين است كه افزايش شاخص هاي رفاه عمومي را با برنامه ريزي مناسب در حوزه هاي مختلف براي بهره مندي عمومي بالا ببريم.
قناعت در ادامه يادآور شد: در سال 89 بنا بود 17 هزار و 217 ظرفيت شغلي در استان ايجاد شود كه تاكنون 16هزار و 617شغل ايجاد شده كه اين رقم شاخص قابل قبولي را براي استان محقق كرده است.
وي اظهار داشت: با وجود شرايط جوي و اقليم خاص استان گلستان ؛ مهمترين مسئله در اجراي قانون نظام مهندسي، مقررات ملي است.
قناعت همچنين به سازمان مهندسي تاكيد كرد كه تشكيل كارگروه ويژه را در دستور كار قرار داده و در جهت بومي سازي نظام مهندسي و مقررات ملي طرح جامعي را براي استانهاي شمالي آماده كنند.
وي گفت: متخصصين و مهندسين در عرصه هاي مختلف عليرغم ميل دشمنان بويژه آمريكا و اسرائيل توانايي و كارآمدي نظام را درعرصه هاي فني وتخصصي به نمايش بگذارند و آنرا به جهانيان اثبات كنند.
استاندار گلستان اضافه كرد: آن چنان كه شايسته است تاكنون نگذاشته اند كه انقلاب اسلامي توانايي هاي ذاتي خود را معرفي نمايد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص مسكن گفت: مسكن مهر از اقدامات خوب دولت بود كه با تلاش مهندسان استان امسال رتبه گلستان از 29 به 13 ارتقاء يافته است.
قناعت با بيان اينكه تامين مسكن و سرپناه مردم از اولويت هاي دولت مي باشد ،افزود: به بركت تلاشهاي دولت و در سايه گسترش تامين مسكن مردم، شاهد ارتقاء امنيت و رفاه اجتماعي، سلامت رواني و اميد و نشاط اجتماعي هستيم.
وي ياداور شد: اين آمادگي در استان وجود دارد كه تفويض اختيارات بخش اعظم ساختمان اعم از تاييديه هاي آب، برق و گاز به سازمان نظام مهندسي واگذار شود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2097.html )