عنوان خبر:وزير مسکن وشهرسازي: بيمارستان علي آباد تا نيمه تيرماه به وزارت بهداشت تحويل مي شود
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:38:28


"علي نيکزاد" روز سه شنبه در حاشيه بازديد از بيمارستان علي‌آبادکتول در استان گلستان اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان نيز پس از تحويل کامل تجهيزات مورد نياز را نصب مي‌کند و سرانجام با اتمام آماده‌سازي و دسترسي ورودي، اين بيمارستان افتتاح و قابل بهره‌برداري مي‌شود.



نيکزاد در ادامه با اشاره به طولاني شدن روند احداث بيمارستان علي‌آبادکتول اظهار داشت: نبايد با مديريت‌هايي از اين دست کاري کنيم که منابع کشور اينگونه به هدر رود و هزينه‌هاي گزاف به کشور تحميل شود.
وزير مسکن و شهرسازي همچنين در خصوص مسکن مهر گفت: در استان گلستان 21 هزار و 900 نفر واجد شرايط دريافت مسکن مهر هستند که 6 هزار و 900 نفر در شهرهاي داراي جمعيت کمتر از 25 هزار نفر و 15هزار نفر در شهرهاي داراي جمعيت بيش از 25 هزار نفر ساکن هستند.
وي تصريح کرد: تاکنون براي 8 هزار و 500 واحد مسکن، زمين تهيه شده است که 5 هزار و 800 واحد آن پروانه ساخت اخذ کرده‌اند.
به گفته وزير مسکن و شهرسازي تاکنون فنداسيون 2 هزار و 100 واحد مسکن مهر در استان ريخته شده و آماده عمليات اجرايي است.
نيکزاد تاکيد کرد: از نظر منابع تسهيلات براي احداث واحدهاي مسکن مهر در استان گلستان مشکلي وجود ندارد و مشکل تهيه زمين براي 14 هزار واحد باقي مانده نيز با توجه به رايزني‌ و توافقات صورت گرفته به زودي رفع مي‌شود.
وي يادآور شد: با منابعي که از سوي سازمان مسکن و شهرسازي در اختيار استان قرار گرفته ظرف يک ماه و نيم آينده همه زمين‌هاي مربوط به احداث مسکن مهر در استان مشخص مي‌شود.
وزير مسکن و شهرسازي همچنين خاطرنشان کرد: طي سه ماه آينده با همه متقاضيان مسکن مهر قرارداد منعقد مي‌شود و تلاش مي‌کنيم تا پايان شهريور ماه کل فنداسيون واحدهاي مسکن مهر در گلستان به اتمام برسد.
وزير مسکن و شهرسازي به همراه استاندار گلستان، جمعي از مديران کل، فرماندار و برخي مسئولان شهرستاني علاوه بر بازديد از بيمارستان علي آباد کتول از پروژه مسکن مهر ، پروژه در حال ساخت بيمارستان 96 تختخوابي و شهرک بهارستان گنبدکاووس نيز بازديد کردند.
همچنين با حضور وزير مسکن بهره‌برداري از 104 واحد پروژه 300 واحدي بخش خصوصي شهر گنبدکاووس، آغاز شد.
نيکزاد، در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي مسکن مهر اين شهرستان ، استقبال مردم از پروژه‌هاي مسکن مهر را خوب توصيف کرد و گفت: در تامين زمين در اين شهرستان اقدامات خوبي انجام شده است.
وي تصريح کرد: براي اولين بار در کشور مشاهده مي‌شود که مشخصات فني ساختمان را در اين شهرستان معين مي‌کنند و عدد مقطوع را از وام کسر و آورده اشخاص را مشخص مي‌ نمايند.
وزير مسکن و شهرسازي پيشرفت پروژه مسکن مهر در اين شهرستان را براي مدت محدود از آغاز اين پروژه خوب بيان ‌کرد و افزود: در استان گلستان براي حدود 22 هزار متقاضي مسکن مهر زمين تامين شده است که در حال حاضر عمليات اجرايي بيشتر اين طرح ها آغاز شده است.
وي با اشاره به ثبت‌نام 4 ميليون متقاضي براي مسکن مهر در کشور گفت: هم‌اکنون يک ميليون متقاضي واجدالشرايط نيز در کشور وجود دارد که در خصوص تهيه زمين براي آنها تلاش مي‌کنيم.
نيکزاد با بيان اينکه هم‌اکنون تسهيلات 10ميليون توماني قرض‌الحسنه در روستاها به واجدين شرايط پرداخت مي‌شود و مشکلي در اين خصوص در استان و کشور وجود ندارد به عملکرد گلستان در جذب اعتبارات مسکن روستايي اشاره کرد و گفت: استان گلستان در زمينه جذب اين تسهيلات از استان‌هاي پيشرو است.
وي افزود: اعتبارات استان گلستان براي 8 هزار سهميه بود که به طور کامل جذب شد و امسال نيز از 8 هزار سهميه 60 درصد اعتبارات جذب شده است.
نيکزاد تصريح کرد: متولي تهيه زمين در شهرهاي زير 25 هزار نفر بنياد مسکن انقلاب اسلامي و بالاي 25 هزار، سازمان مسکن و شهرسازي است.
وي با اشاره به تعداد 63 هزار روستاي کشور نيز خاطرنشان کرد: براي اجراي طرح‌هاي هادي روستايي در کشور تلاش مي‌کنيم از محل منابع ملي و استاني بيشتر کمک نماييم.
وزير مسکن و همراهان همچنين از مسکن مهر شهرستان آزادشهر و بيمارستان سوانح و سوختگي گرگان بازديد کردند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-210.html )