عنوان خبر:لزوم تغيير نگرش معلمان نسبت به ارزشیایی توصیفی
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:47:45


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:
باید تلاش شود تا زوائد ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی حذف شود و نگرش معلمان تغییر کند و آنها باور کنند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مرتضی شکوهی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی- توصیفی در استان گلستان افزود: این طرح در ابتدای این راه قرار دارند و با تلاش جمعی، مشکلات را در این مسیر مرتفع سازند.

وی اظهار داشت: ارزشیابی توصیفی مقطع ابتدایی کمک می کند تا ترس و دلهره دانش آموزان در خصوص نمره برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نوع ارزشیابی مقیاس صفر تا بیست کنار گذاشته شده و بجای آن از مقیاس رتبه ای چهار درجه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر استفاده می شود.
وی با بیان اینکه این امر کمک می کند تا ترس و دلهره در دانش آموزان از بین برود، افزود: این شیوه کمک می کند که تعلیم و تربیت متناسب با فطرت و انگیزه های درونی دانش آموزان با روحیه سرشار از یادگیری و پرسشگری جایگزین شود.
شکوهی اضافه کرد:  در این ارزشیابی معلم از توانمندی های دانش آموزان سخن می گوید و ضعف های آنها را به خوبی مشاهده می کند و ابتدا از حسن ها و سپس از عیب ها سخن به میان می آورد.
حوریه رضوانی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در سخنانی این طرح را گامی موثر در امر تعلیم و تربیت بیان کرد و گفت: این امر باعث می شود تعلیم و تربیت در کنار دوران شیرین کودکی و بدور از استرس و اضطراب برای فرزندان ما باشد.
این کارگاه با هدف هماهنگی و همسویی مدرسان ، معلمان ، مدیران و سرگروه های آموزشی در اجرای ارزشیابی توصیفی با حضور جهان آرای کارشناس فرایند یاددهی و یادگیری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
در این کارگاه در خصوص آشنایی مدعوین با فلسفه تغییر نظام ارزشیابی، استفاده از روش ها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات و مستند سازی فعالیت های دانش آموزان بحث و گفتگو شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2105.html )