عنوان خبر:برگزاري اولين جشنواره ملي "هنرهاي تجسمي سيماي انسان درقرآن" درگرگان
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:40:26


دکتر "غلامرضا منتظري" روز سه شنبه در جلسه هماهنگي که در خصوص جشنواره هاي ملي و بين المللي تجسمي در گرگان برگزار شد، افزود: اولين جشنواره و نمايشگاه ملي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن، با موضوعات "سيماي انسان در قرآن مجيد، آيات مرتبط با صفات انسان، جلوه هاي امر به معروف و نهي از منکر، پيام هاي قرآني و امثال قرآن کريم" برگزار مي شود.



وي هدف از برگزاري اين جشنواره را، شناسايي و معرفي هنرمندان مستعد تجسمي در عرصه فعاليتهاي قرآني، فراهم کردن زمينه هاي لازم براي هنرمندان جهت خلق آثار هنري با موضوع قرآني، هدايت استعدادها و خلاقيت ها براي ارائه صحيح مفاهيم قرآني، ترويج فرهنگ قرآن و عترت در قالب هنري، معرفي آثار فاخر در زمينه علوم قرآني و رشد و اعتلاي هنر ديني عنوان کرد.
دکتر منتظري گفت: اين جشنواره در رشته هاي طراحي، نقاشي، گرافيک، حجم، نگارگري و کاريکاتور برگزار مي شود.
وي انتظارات در اين جشنواره را در گام نخست، شناسايي چهره هاي مستعد از طريق انجمن ها و ادارات تابعه دانست و گفت: آثار برگزيده به نمايشگاه بين المللي قرآن کريم راه يافته و به عنوان بسته صادراتي به کشورهاي اسلامي ارسال مي شود.
دکتر منتظري ادامه داد: گلستان سکوي پرش اين هنرمندان است و با توجه به پيشينه استان در اين هنر و با پيگيريهاي مفيد، اميدواريم در رقابت هاي ملي و بين المللي بيشترين برگزيدگان را داشته باشيم.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين به برگزاري جشنواره هاي تجسمي جوانان تا هفته اول مرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: امسال خلق آثار به دو روز کاهش مي يابد که بايد ضريب مهارت را تقويت کرد.
دکتر منتظري در ادامه به جشنواره ملي جوان ايراني اشاره کرد و گفت: اين جشنواره در 14 گرايش "قرآن و جوان، طلبه جوان، ادبيات طنز جوان، کارآفرين جوان، فيلم جوان، موسيقي جوان، کشاورز و روستايي جوان، هنرهاي نمايشي جوان، مبتکر و مخترع جوان، جوان و رسانه، جوان با توانايي هاي خاص، فعاليتهاي اجتماعي جوان، هنرهاي تجسمي جوان و جوان خارج از کشور" امسال در استان گلستان برگزار مي شود.
وي در پايان به جشنواره هاي بين المللي دانشجويان کشور با موضوع صلح در هفته دفاع مقدس، حضور جوانان مستعد گلستاني در جشنواره دانشجويي کشور، برگزاري نمايشگاه آثار تجسمي جشنواره بين المللي گلستان و جشنواره بين المللي دانشجويي، پويانمايي و انيميشن اشاره کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-211.html )