عنوان خبر:ضروروت ترويج معماری ایرانی - اسلامی در گلستان
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:48:44


نماینده ولی فقیه در گلستان بر لزوم ترویج اصول معماری و شهر سازی با توجه به معماری ایرانی - اسلامی منطقه تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر چهارشبه بمناسبت آیین گرامیداشت روز مهندس گفت: توجه مسئولان و مجریان به جلوه های هنری، مقاوم سازی، بهداشت مردم و جلوگیری از اتلاف حامل های انرژی ضروری است.

وی با تشکر از حمایت مسئولان در اجرای طرح ها از توانمندی مهندسین داخل استان از همه برگزارکنندگان، مهندسان و مدعوان محترم همایش، کسب رتبه برتر در اجرای مقررات ملی ساختمان در کشور را برای نظام مهندسی استان گلستان را تبریک گفت.
وی عنوان کرد: یکی از آرزوهای هر انسانی نیل به موفقیت، سعادت و کمال یابی است و برای رسیدن به چنین سعادت و خوشبختی باید شناخت و درک درستی از ویژگیها و نقاط ضعف و قدرت خود داشت.
امام جمعه گرگان افزود: باید با استفاده از تجربیات و عبرتهای گذشته و با خود باوری و اتکاء به آیین جاودانه اسلام برنامه های جامع همراه با الگو و نمونه عملی و در برگیرنده فرهنگ عمومی جامعه ارائه کرد و حاصل آنرا در قالب نظام مهندسی در خدمت کمک به توسعه علوم و فنون و رشد استعدادها بکار برد.
وی با گرامیداشت سالروز تولد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی تاکید کرد: در راستای رشد و تعالی نظام مهندسی که تابع همین شرایط است توصیه می کنم به مواردی بیشتر توجه شود.
آیت الله نورمفیدی یادآورشد: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بکارگیری مهندسی ارزش و روشهای صحیح و اصولی و استفاده از مصالح با کیفیت، بادوام، مقاوم و عایق در برابر سرما و گرما همچنین بهره وری بیشتر از انرژیهای مجانی طبیعت مانند نور خورشید، نیروی باد، آبهای جاری، گرمای درونی زمین و دیگر پتانسیل های در دسترس،در ساختمان سازی و دیگر پروژه های مهندسی یک امر مهم و الزام آور برای جامعه است.
وی گفت: در این امر خطیر مهندسان کشور می توانند بهترین راهنمای مردم باشند و آموزش و ارتقای سطح علمی و به روز شدن در همه بخش های ساختمانی لازم است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2118.html )