عنوان خبر:معاون استاندار گلستان: امام خميني در جهان تحول آفريد
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 23:41:54


"فتح اله نوري" روز سه شنبه در مراسم گراميداشت بيست و يکمين سالگرد رحلت جانسوز معمار کبير انقلاب اسلامي در بندرترکمن افزود: تفکرات حاکم بر دنيا در سايه انقلاب و نهضت امام (ره) دچار تغييرات شگرفي شد.



وي با اشاره به اين که مهمترين عامل پيروزي انقلاب، رهبري حضرت امام (ره) و مشارکت بي نظير مردم بود، تصريح نمود: رهبري، شايسته امام (ره) بود که همه ملت ايران را به عرصه مشارکت در جهاد و انقلاب کشاند به طوري که همه اقوام، مذاهب و همه اقشار مختلف مردم با عشق و اخلاص به صحنه انقلاب آمدند و اين مولفه از نظر جامعه شناسي در ميان انقلاب ها کم نظير است.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان ضمن برشمردن مولفه هاي رهبري موفق، مانند حفظ اهداف نهضت، مديريت حوادث، بحرانها و اتفاقات، دفاع از حقوق مردم و نظارت بر حاکميت افزود: اين شاخص ها در نهضت و حکومت امام (ره) نقش ممتازي داشت که اکنون توسط خلف صالحش در اين کشور ساري و جاري است.
فرماندار بندرترکمن نيز حرکت و مبارزات امام راحل را عليه ظلم و استبداد مصداق آيه شريفه قرآن که "همانا پس از سختي، آساني و راحتي هست"، دانست و گفت: استقرار نظام جمهوري اسلامي، احياي دوباره اسلام، آزادي ملت از دست استبداد و استعمار، کوتاه شدن دست زورگويان، دميده شدن نور اميد در دل مستضعفان جهان همه و همه حاصل استقامت، پايداري، خداجويي حضرت امام (ره) بود.
"عبدالحميد قربان زاده گوکلاني" افزود: امام خميني پس از تحمل آن همه مشقت در مقابل ترفندهاي گوناگون دشمنان و ابرقدرتهاي شرق و غرب توانست با دست خالي رهبري ملت ايران، امت اسلام و مستضعفان گيتي را به دست آورد.
وي با اشاره به تاريخ انبيا همچون حضرت يوسف (ع)، حضرت ايوب (ع) و حضرت يعقوب (ع) که در راه ايمان و عقيده و احياي خداپرستي، سختي ها و صدمات فراواني را متحمل شده اند، اضافه کرد: امام (ره) عزيز نيز با تبعيد، تهديد، شهادت فرزند و بهترين ياران و عزيزان خود در طول مبارزه عليه ظلم و استبداد، آزادگي و شکوفايي امت اسلام را به ارمغان آورد.
در ادامه اين مراسم حاج آخوند "ميرابي" مسئول حوزه علميه "حامد" روستاي "قره تپه" شهرستان ترکمن به بيان ويژگي هاي حضرت امام (ره) و مقايسه زندگي، روش تفکر و انديشه حضرت امام (ره) با سيره و روش پيامبر اکرم (ص) پرداخت.
وي افزود: سفارش به اتحاد و همدلي، دعوت به حق و خداپرستي، مبارزه با شرک و طاغوت و مقابله با ظلم و جور حضرت امام (ره) چه در زمان حياتش و چه در وصيت نامه الهي و سياسي ايشان، همه برگرفته از رفتارها و شيوه هاي پيامبر اسلام (ص) است که ما امروز به برکت آن شاهد احياي دوباره اسلام در ايران و جهان هستيم.
در اين مراسم برنامه هايي همچون تلاوت قرآن مجيد، مداحي ولادت باسعادت دخت گرامي نبي مکرم اسلام (ص) و مرثيه سرايي رحلت حضرت امام خميني (ره) برگزار شد.
مراسم بيست و يکمين سالگرد ارتحال معمار کبير انقلاب حضرت امام خميني (ره) شهرستان ترکمن با حضور ائمه جمعه، علما و روحانيون تشيع و تسنن، خانواده شهدا، جانبازان، ايثارگران، مسئولان ادارات و نهادهاي شهرستان، اصناف و بازاريان، اعضاي شوراهاي اسلامي و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع بندرترکمن برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-212.html )