عنوان خبر:توصیه احمدی‌نژاد به معمر قذافی
چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 23:48:53


رييس‌جمهوري از آزادي، نقش‌آفريني در حاكميت ملي، تصميم‌گيري در سرنوشت كشور و برخورداري از كرامت و احترام به عنوان حقوق ملت‌هاي جهان نام برد و به سران برخي كشورها كه خيزش انقلابي مردم خود را با گلوله پاسخ داده‌اند توصيه كرد كه به جاي كشتار مردم، با خواسته‌هاي ملت همراهي كنند. 



به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمود احمدي‌نژاد روز چهارشنبه در پايان جلسه هيات دولت، در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره تحولات اخير منطقه، خاطرنشان كرد: به سران اين كشورها اكيدا توصيه مي‌كنم كه اجازه دهند مردم كشورهايشان حرف خود را بزنند و تابع نظر ملت‌ها باشند.

وي افزود: چگونه ممكن است حاكم يك كشور، مردم خود را به رگبار مسلسل، توپ و تانك ببندد و آنها را بكشد و بعد اعلام كند كه هركس حرفي بزند، او را خواهد كشت؟

رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه جهان از رفتار بد حكومت ليبي در قبال مردم اين كشور تعجب كرد، اظهار داشت: همه بايد به خواست مردم خود تن دهند و در غير اين صورت نتيجه‌شان از قبل مشخص است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: هر كسي كه مدعي است با ملت‌هاي جهان است، بايد با مردم كشور خود همراهي كند چرا كه مقاومت در برابر خواسته ملت‌ها نتيجه‌اي نخواهد داشت.

وي به مسوولين كشورها توصيه كرد كه با مردم همراهي و گفت‌وگو كنند و حرف‌هاي آنان را بشنوند.

رييس جمهور تاكيد كرد: چرا بايد اينقدر بد عمل كنند كه مردم خواستار انجام اصلاحات شوند و عليه حكومت قيام كنند؟

رييس قوه مجريه افزود: سران كشورها بايد در كنار مردم باشند، مثل مردم رفتار و زندگي كنند و در خدمت تعالي و پيشرفت آنها باشند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه جهان در آستانه تحولات بزرگي است، گفت: البته تحولات اصلي در ادامه روي خواهد داد و همه قاره‌ها را در بر خواهد گرفت و انسان‌ها به نقطه‌اي خواهند رسيد كه نگاهشان جهاني مي‌شود.

وي ادامه داد: تحقق اين امر نيازمند استقرار نظمي عادلانه است كه حقوق و كرامت همه انسان‌ها و عزت ملت‌ها را تامين كند و فاصله سنگين محروم‌ها و برخوردارها و بساط تجاوز، اشغال و چپاول ملت‌ها را برچيند.

رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: ما منتظر تحول اصلي و موج بزرگي هستيم كه ريشه همه فريبكاري‌ها را از جهان برچيند.

 

رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2120.html )