عنوان خبر:تدوين'پيوست فرهنگي'براي طرح هاي اجرايي كليد رفع مظلوميت ازفرهنگ
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:36:23


مشاور رييس سازمان تبليغات اسلامي شامگاه چهارشنبه در نشست توجيهي تدوين پيوست فرهنگي براي طرح هاي اجرايي و رابطه آن با مهندسي فرهنگي در گرگان گفت:
تدوين پيوست فرهنگي براي طرح هاي فرهنگي و مدنظر قرار دادن آن، كليد رفع مظلوميت از فرهنگ و احيا كننده تمدن اسلامي است.



'حسن بنيانيان' در اين مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب، اخيراً خطاب به اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بر ضرورت وجود پيوست فرهنگي براي طرح‌هاي اجرايي تاكيد فرمودند و در پي آن جمعي از وزرا و كارشناسان ارشد، مأمور بررسي و تهيه نظامنامه اين موضوع شدند.
وي افزود: به منظور غني سازي اين حركت مبارك، اين نشست ها برگزار مي شود و تلاش مي شودتا فلسفه، اهميت، ابعاد ضرورت مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب تشريح و پيشنهاداتي براي اجرايي‌ شد آن ارائه شود.
بنيانيان تصريح كرد: تهيه پيوست فرهنگي براي طرح‌ها و لوايح قانوني است كه مردم‌سالاري ديني را تجلي مي‌بخشد.
وي ادامه داد: اهميت پيوست فرهنگي از دو منظر نقش سازنده در تسريع تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي و نقش اصلاحي در رفع موانع ساختاري و فرهنگي موجود در مسير پيشرفت و توسعه ايران اسلامي قابل توجه است.
مدير موسسه پيوست نگاري فرهنگي ادامه داد: امروز جهان در گرو رشد اعتقادات ديني و حفظ ارزش‌هاي اسلامي در بين كارگزاران، نخبگان و توده مردم است و اجرايي‌شدن پيوست‌هاي فرهنگي، زمينه‌ساز رشد اعتقادات و حفظ ارزش‌هاي اسلامي در عرصه‌هاي مختلف است.
وي افزود: اگربحث پيوست فرهنگي به درستي شناخته و سازماندهي شود، همچون اصلاح اقتصاد خرد زيربناي اصلاح اقتصاد كلان جامعه است و مي‌تواند در روند عملياتي شدن «مهندسي فرهنگي» جامعه تسريع نمايد.
دكتر راز نهان مسئول كارگروه تدوين مهندسي فرهنگي دبيرخانه شوراي انقلاب فرهنگي نيز در اين جلسه گفت: طرح پيوست فرهنگي بايد در دو بُعد آثار فرهنگي طرح‌ها و موانع فرهنگي موجود در مسير موفقيت طرح‌ها و فعاليت‌ها، تهيه شود تا همچون طرح‌هاي بهداشتي علاوه بر آثار فرهنگي، توجيه اقتصادي هم داشته باشد و بتواند با منطق ذاتي خويش، بخش خصوصي و دولتي را در اين مسير بسيج نمايد.
وي افزود: در اين راستا لازم است در آغاز حركت و در بودجه‌هاي سالانه، يارانه‌هايي براي اقدامات اجرايي آن پيش‌بيني گردد و با نظارت سازمان‌ يافته به هزينه گرفته شود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2122.html )