عنوان خبر:طنين گروه كر آوازي تهران در جشنواره موسيقي فجر گلستان
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:36:30


همزمان با برگزاري بيست و ششمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر در گلستان، شب گذشته گروه كر آوازي تهران در تالار فخرالدين اسعد گرگاني به اجراي برنامه پرداخت.



به گزارش خبرنگار ايرنا، اين گروه 17 نفره به سرپرستي 'ميلاد عمرانلو'، از ساعت هشت چهارشنبه شب براي علاقه مندان به موسيقي در استان برنامه اجرا كرد.
پيش از اين نيز دو گروه موسيقي 'مهتاب رو' به سرپرستي 'وصال عرب زاده' از تهران (با موسيقي سنتي) در روز دوم اسفند و گروه 'كوئينتت' با سازهاي بادي برنجي از كشور اسلواكي، در روز سوم اسفند ماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني براي گلستاني ها نواخت.
همچنين، از امشب به مدت سه شب (پنجم و ششم و هفتم اسفند) نيز كنسرت بداهه نوازي استاد 'حسين عليزاده'، موسيقي دان،آهنگساز و نوازنده مطرح كشورمان در گرگان برگزار مي شود.
در آخرين روز از جشنواره بين المللي موسيقي فجر در گلستان نيز، گروه موسيقي اقوام استان شامل گروه 'آواي كتول' به سرپرستي 'سيداحمد حسيني' و گروه 'دولت محمد آزادي' به سرپرستي (دكتر مجيد تكه به همراه بداهه نوازي دردي طريك) در تالار فخرالدين اسعد گرگاني به اجراي برنامه مي پردازد.
'ابوالحسن امامي' معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان در همين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: جشنواره موسيقي فجر در بخش هاي جنبي، بين الملل و مسابقه در حال برگزاري است كه اين جشنواره در استان به صورت اجراي عمومي بوده و گروه ها پس از هر اجرا به تهران باز مي گردند.
به گفته وي، اين جشنواره در استان با استقبال خوب گلستاني ها همراه بوده است.
بيست و ششمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر همزمان با تهران در استان هاي فارس، بوشهر، البرز، زنجان و گلستان در حال برگزاري است.
اين جشنواره از شامگاه دوم اسفند در گلستان آغاز شده و تا هشتم ماه جاري ادامه دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2123.html )