عنوان خبر:پيشرفت ايران اسلامي مبتني بر فرهنگ ايراني و اسلامي است
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:36:31


مسنول كارگروه تدوين مهندسي فرهنگي دبيرخانه شوراي انقلاب فرهنگي گفت: پ
يشرفت ايران اسلامي مبتني بر فرهنگ ايراني و اسلامي مي باشد و توليد همه چيزهايي كه در كشور اتفاق مي افتد بايد پيوست فرهنگي داشته باشد.



'بهروز رازنهان' شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگي طرح پيوست فرهنگي استان گلستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فرهنگ مبدا همه خوشبختي ها و بدبختي هاي ملت است و آن چيزي كه ملت را مي سازد، فرهنگ صحيح است كه اگر فرهنگ درست شود، يك مملكت اصلاح مي شود.
وي ادامه داد: مهندسي فرهنگ اين است كه با رويكرد سيستمي اجزاي فرهنگ اعم از فرهنگ ملي، فرهنگ عمومي، فرهنگ تخصصي، فرهنگ سازماني در مجموعه فرهنگ جانمايي شده و روابط آنها به خوبي تنظيم شود تا بخوبي ضعفها شناسايي و برطرف شود.
به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام 'نورالله ولي ن‍‍ژاد' مديركل تبليغات اسلامي استان گلستان نيز در اين نشست گفت: فرهنگ ، زيربناي توسعه كشور است و توسعه فرهنگي زيربناي توسعه پايدار در كشور مي باشد.
وي اظهار داشت: دهه چهارم انقلاب اسلامي دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري شده پس بر اين اساس بايد به زيرساختارهاي حوزه فرهنگ توجهي ويژه و جدي صورت گيرد.
وي افزود: توجه به بخش فرهنگي جامعه، سرمايه گذاري براي نسل هاي آينده كشور است بنابراين ضروري است تا مجموعه هاي فرهنگي توسعه يافته و خود را با فناوري هاي روز دنيا مجهز كنند.
ولي نژاد ادامه داد: اگر امروز شاهد موفقيت هاي چشمگير نظام مقدس جمهوري اسلامي در جهان هستيم همگي در سايه توجه به مقولات فرهنگي و توسعه زيرساخت هاي اين بخش در كشور بوده است.
دكتر حسن بنيانيان مشاور رييس سازمان تبليغات كشور نيز در سخناني با اشاره به لزوم تقويت،توسعه و ترويج فرهنگ ديني در كنار برنامه‌ها و فعاليتها،بر همكاري دستگاههاي اجرايي و سازمانهاي فرهنگي در اين زمينه تاكيد كرد.
وي طرح پيوست فرهنگي را به‌عنوان يك سند و طرح كلان فرهنگي از سوي سازمان تبليغات اسلامي اعلام كرد و با توضيح كامل كليات اين طرح گفت: اين طرح مهندسي فرهنگي را متناسب با شرح وظايف هريك از سازمانها و دستگاههاي اجرايي مشخص كرده كه بتوانند براي انجام هر فعاليت يا برنامه‌اي با نگاه و رويكرد فرهنگي بويژه فرهنگ ديني در اولويت طرحها و برنامه ها قرار دهند.
بنيانيان كاهش آسيب‌‌ها، مسائل و مشكلات فرهنگي و اجتماعي را از جمله مزاياي اجزاي اين طرح اعلام كرد.
دكتر بنيانيان اظهارداشت: تحقق پيوست فرهنگي با رويكرد فرهنگ ديني از مأموريتهاي جدي و اساسي سازمان تبليغات اسلامي است كه مي توان با اجراي درست ، غبار مظلوميت را از چهره فرهنگ ديني پاك كرد.
اين نشست به مدت دو روز با اهدافي از قبيل تبيين راهكارهاي تحقق اهداف مهندسي فرهنگي و چگونگي تدوين پيوست فرهنگي در طرح هاي مهم اقتصادي،اجتماعي و آماده سازي روحانيون براي مشاركت فعال در تدوين پيوست هاي فرهنگي در حال برگزاري است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2124.html )