عنوان خبر:اختصاص پنج درصداعتبارات سال 90 به پروژه هاي مقابله باخشكسالی
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:36:39


استاندار گلستان اعلام كرد:
پنج درصد از اعتبارات سال 90 به پروژه هاي مقابله با خشكسالي و مسائل مربوط به آن اختصاص داده مي شود.



مهندس 'جواد قناعت' روز پنجشنبه در جلسه ستاد خشكسالي ضمن تقدير از شركت آب منطقه اي براي فرهنگ سازي مصرف بهينه آب افزود: دستگاه هاي اجرايي استان بايد در اجرايي كردن اين امر مهم تلاش كنند.
وي همچنين بر اهميت موضوع و پيگيري هاي موثر مديران دستگاه هاي اجرايي با توجه به سوابق و تجربيات موجود تاكيد كرد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان نيز با ارائه گزارش آماري از ميزان بارندگي و آبگيري آب بندان ها و ميزان خشكسالي گفت: طي پنج ماهه اول سال آبي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد كاهش بارندگي داشته ايم.
مهندس 'ايرج حيدريان' با اشاره به كاهش نزولات جوي در سال جاري گفت: با پيش بيني هاي انجام شده، وقوع خشكسالي در تابستان محتمل بوده و اتخاذ تمهيدات مناسب با توجه به تجربيات خوب دستگاه هاي استاني در اين خصوص ضروري است.
وي در ادامه از طرح هاي در دست اقدام و يا اجرا شده آب منطقه اي به طرح علاج بخشي سد وشمگير كه از مصوبات سفر دوم رياست جمهوري است اشاره و اضافه كرد: پس از تكميل مطالعات بر روي سد وشمگير، عمليات اجرايي آن در دهه فجر آغاز شده است.
وي همچنين، اطلاع رساني براي آبگيري زودهنگام، تسريع در عمليات تعمير و نگهداري تاسيسات آبي، تسريع در عمليات مرمت و بازسازي تاسيسات آبي، تداوم جلسات توزيع آب و نظاير آن را از اقدامات صورت گرفته ذكر و تاكيد كرد: اطلاع رساني از وضعيت منابع آبي استان بايد به صورت مستمر براي دستگاه هاي مرتبط استاني صورت پذيرد.
حيدريان هدف از برگزاري اين جلسه را بررسي وضعيت منابع و مصارف آب و پيش بيني روند و چالش هاي پيش روي و نيز بررسي اجمالي فعاليت هاي انجام شده دستگاه ها و برنامه هاي آتي مرتبط اعلام نمود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2126.html )