عنوان خبر:لزوم ارائه آمار تفكيكي ثبت وقايع حياتي در گنبدكاووس
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:36:48


معاون سياسي اجتماعي فرماندار گنبدكاووس بر ارائه اطلاعات تفكيكي درباره وقايع حياتي اين شهرستان تأكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، محمدتقي قزل‌سفلي صبح امروز در جلسه شوراي ثبت وقايع حياتي شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: با ارائه اطلاعات تفكيكي درباره وقايع حياتي اين شهرستان به دستگاه‌هاي اجرايي متولي و رسانه‌ها، مي‌توان به تحليل درستي از آمار وقايع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در شهرستان گنبدكاووس رسيد.
وي با اشاره به اينكه شهرستان گنبدكاووس در شرق استان گلستان محل رجوع بسياري از مردم شهرهاي اطراف براي ثبت وقايع حياتي بوده و در اين زمينه مركزيت خاصي در شرق استان پيدا كرده است، گفت: ارائه آمار تفكيكي ثبت وقايع حياتي در شهرستان گنبدكاووس در برآورد درست شاخص‌ها بسيار ضروري است.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار شهرستان گنبدكاووس بر اهتمام اداره ثبت احوال اين شهرستان در صدور و چاپ شناسنامه‌هاي جديد و كارت ملي هوشمند با آغاز سال جديد تأكيد كرد و اظهار داشت: سوءاستفاده از شناسنامه يكي از معضلاتي است كه بايد به طور جدي از آن جلوگيري شود.
قزل‌سفلي با اشاره به اهميت برگزاري جلسات شوراي ثبت وقايع حياتي و جلسات توجيهي براي دهياران افزود: بايد براي دهياران و شوراهاي اسلامي گردهمايي‌هاي توجيهي منظمي با حضور رئيس ثبت احوال شهرستان برگزار شود.
وي همچنين بر پيگيري و رفع موانع احداث غسالخانه و رايزني با مسئولان ذي‌ربط تأكيد كرد.
رئيس ثبت احوال شهرستان گنبدكاووس نيز در اين جلسه گزارشي از عملكرد ثبت وقايع حياتي شهرستان ارائه و بر همكاري همه ادارات ذي‌ربط در ثبت به موقع وقايع حياتي تأكيد كرد.
علي عادلي تصريح كرد: مردم برخي شهرستان‌هاي همجوار به دليل نبود دفترخانه ثبت طلاق و برخي شرايط خانوادگي مايل هستند در شهرستان گنبدكاووس طلاق خود را ثبت كنند كه اين باعث افزايش آمار طلاق در اين شهرستان شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2128.html )