عنوان خبر:حاشیه شهر گرگان آماج ساخت و سازهای غیراصولی
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:36:56


رئیس دفتر تحقیق و پژوهش شورای شهر گرگان گفت:
شهرداری گرگان باید با تهیه چشم انداز مبلمان شهری به طور جدی از ساخت و سازهای غیراصولی بخصوص در مناطق حاشیه ای شهر جلوگیری و با تخلفات ساختمانی به طور جدی برخورد کند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ناصر گرزین شامگاه چهارشنبه در نشست این دفتر افزود: یکی از عواملی که در توسعه  شهرها باید مورد نظارت دقیق و جدی  قرار بگیرد، وضعیت ساخت و سازهای سطح شهر است.

وی گفت: عدم رعایت اصول ساختمانی هر ساله خسارت زیادی را به مبلمان شهری وارد می کند که ضمن ایجاد یک ناامنی ذاتی در سطح شهر، ارائه خدمات رسانی مطلوب برای شهروندان را نیز با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: در حال حاضر هر روزه عده زیادی با طرح ها و نماهای متفاوت و گاهی هم بدون داشتن مجوز های لازم در حال ساخت و ساز است که می طلبد مدیران ذیربط برنامه نظارتی دقیقی را در این خصوص تدوین و اجرا کنند.

گرزین همچنین با تاکید بر در اولویت قرار گرفتن رسیدگی و برخورد با تخلفات ساختمانی اظهار داشت: تخلفات ساختمانی عمدتاً در حوزه تغییر کاربری، مازاد‌ تراکم و کسری پارکینگ اتفاق می‌افتد که باید ساز و کارهای نظارتی قوی برای آن تعریف کرد.

رئیس دفتر تحقیق و پژوهش شورای شهر گرگان اظهار داشت: با توجه به روند رو به توسعه شهر گرگان، شهرداری باید ضمن تشکیل یک تیم نظارتی قوی در سطح شهر با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی کند و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد ارجاع پرونده ها به ماده 100 کاهش یابد و فرهنگ ساخت و سازها گسترش پیدا کند.

گرزین تاکید کرد: نظارت بر اجرای آرای هرگونه تخلفات ساختمانی‌ اعم از دولتی، نظامی و انتظامی باید با جدیت مورد رسیدگی و پیگیری کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار بگیرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2130.html )