عنوان خبر:تولیدات کشور براساس پیوست فرهنگی باشد
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:37:42


مسئول کارگروه تدوین مهندسی فرهنگی دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی گفت:
تولید همه چیزهایی که در کشور اتفاق می افتد باید پیوست فرهنگی داشته باشد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فیروز زار نهان شامگاه چهارشنبه در نشست توجیهی پیوست فرهنگی در گرگان افزود: پیشرفت ایران اسلامی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اذعان داشت: فرهنگ مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های ملت است و آن چیزی که ملت را می سازد، فرهنگ صحیح است که اگر فرهنگ درست شود یک مملکت اصلاح می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز گفت: فرهنگ، زیربنای توسعه کشور است و توسعه فرهنگی زیربنای توسعه پایدار در کشور است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد اظهار داشت:دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده پس بر این اساس باید به زیرساختارهای حوزه فرهنگ توجهی ویژه و جدی صورت گیرد.

وی افزود: توجه به بخش فرهنگی جامعه، سرمایه گذاری برای نسل های آینده کشور است بنابراین ضروری است تا مجموعه های فرهنگی توسعه یافته و خود را با فناوری های روز دنیا مجهز کنند.

ولی نژاد ادامه داد: اگر امروز شاهد موفقیت های چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان هستیم همگی در سایه توجه به مقولات فرهنگی و توسعه زیرساخت های این بخش در کشور بوده است.

وی ادامه داد: مهندسی فرهنگ این است که با رویکرد سیستمی اجزاء فرهنگ اعم از فرهنگ ملی،فرهنگ عمومی،فذهنگ تخصصی،فرهنگ سازمانی،در مجموعه فرهنگ جانمایی شده و روابط آنها به خوبی تنظیم شود تا بخوبی ضعفها شناسایی و برطرف شود.

این نشست به مدت دو روز با اهدافی از قبیل تبیین راهکارهای تحقق اهداف مهندسی فرهنگی و چگونگی تدوین پیوست فرهنگی در طرح های مهم اقتصادی،اجتماعی و آماده سازی روحانیون برای مشارکت فعال در تدوین پیوست های فرهنگی در حال برگزاری است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2135.html )