عنوان خبر:پیوست فرهنگی موجب عملیاتی شدن مهندسی فرهنگی می شود
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:37:43


مدیر موسسه پیوست نگاری فرهنگی گفت:
اگر بحث پیوست فرهنگی بدرستی شناخته و سازماندهی شود، همچون اصلاح اقتصاد خرد زیربنای اصلاح اقتصاد کلان جامعه است و می‌تواند در روند عملیاتی‌شدن " مهندسی فرهنگی" جامعه کمک کند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حسن بنیانیان شامگاه چهارشنبه در نشست تبلیغات اسلامی گلستان افزود: پیوست فرهنگی می تواند، جریان تنظیم داده و ستاده از کل به جزء و از جزء به کل را سامان بخشد و زمینه‌ساز ایجاد یک انسجام و تعادل در همه ابعاد تحولات کشور می شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری، اخیراً خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت وجود " پیوست فرهنگی " برای طرح‌های اجرائی تاکید فرمودند و در پی آن جمعی از وزرا و کارشناسان ارشد، مأمور بررسی و تهیه نظامنامه این موضوع شدند.
وی افزود: به منظور غنی‌بخشیدن به این حرکت مبارک، این نشست ها برگزار می شود و در این نشست هاتلاش می شود تا فلسفه، اهمیت، ابعاد و پیشنهاداتی برای اجرائی‌نمودن این دستور مقام معظم رهبری ارائه شود.
دکتر بنیانیان تصریح کرد: تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌ها و لوایح قانونی است که مردم‌سالاری دینی را تجلی می‌بخشد.
وی ادامه داد: اهمیت پیوست فرهنگی از دو بعد نقش سازنده در تسریع تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و نقش اصلاحی در رفع موانع ساختاری و فرهنگی موجود در مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی قابل توجه است.
بنیانیان اظهار داشت: امروز جهان در گرو رشد اعتقادات دینی و حفظ ارزش‌های اسلامی در بین کارگزاران، نخبگان و توده مردم است و اجرائی‌شدن پیوست‌های فرهنگی، زمینه‌ساز رشد اعتقادات و حفظ ارزش‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف است.
دکتر راز نهان مسئول کارگروه تدوین مهندسی فرهنگی دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: طرح پیوست فرهنگی باید در دو بُعد آثار فرهنگی طرح‌ها و موانع فرهنگی موجود در مسیر موفقیت طرح‌ها و فعالیت‌ها، تهیه شوند تا همچون طرح‌های بهداشتی علاوه بر آثار فرهنگی توجیه اقتصادی هم داشته باشد و بتواند با منطق ذاتی خویش، بخش خصوصی و دولتی را در این مسیر بسیج کند.
وی افزود:در این راستا لازم است در آغاز حرکت، در بودجه‌های سالانه، یارانه‌هایی برای اقدامات اجرایی آن پیش‌بینی گردد و با نظارت سازمان‌ یافته به هزینه گرفته شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2136.html )