عنوان خبر:گرگان در لیست قرمز شهرهای کم آب کشور
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 17:37:50


استاندار گلستان گفت:
گرگان نیز در کنار قم در لیست شهرهای حاد که از نظر آبی در وضعیت قرمز قرار دارند جای گرفته است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، جواد قناعت صبح پنجشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری طرح ملی دانش آموزی نجات آب کشاورزی استان گلستان (داناب) افزود: عملیات اجرایی سد نرماب که به زودی باحضور وزیر نیرو آغاز می شود اقدام خوبی است که تاحد زیادی می تواند به منابع و ذخایر آبی استان کمک کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 120 میلیارد ریال برای آب شرب شهر گرگان اختصاص داده شد که رقم بالا و قابل توجهی است.
قناعت با اشاره به اینکه بخش اعظمی از منابع آبی موجود در استان هدر می رود تأکید کرد: موضوع آب اولویت اصلی مسئولان ارشد استانی است و سعی می کنیم اعتبارات خوبی برای آن بگیریم ولی مهمتر از همه اقدامات فرهنگ سازی درست مصرف کردن است.
استاندار ابراز امیدواری کرد: همانگونه که طرح همیار پلیس در کاهش مخاطرات جاده ای موفق عمل کرد و تأثیر گذار بود این طرح نیز بتواند در نجات آب استان به ویژه آب کشاورزی موفق باشد.

به گفته وی، پاییز 89 خشک ترین پاییز در طول چهل سال گذشته بوده و باید به نحوی مدیریت کنیم که در سالهای آینده دچار آتش سوزی های نظیر امسال نشویم.
قناعت گفت: در سال 90 دو جلسه شورای آموزش و پرورش به این موضوع اختصاص یابد و دو دستگاه مربوطه گزارشی از پیشرفت طرح ارائه دهند.
استاندار گلستان افزود: باید از ظرفیت دانش آموزی بالایی که در استان وجود دارد جهت فرهنگ سازی استفاده و مدیریت منابع آبی گلستان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: آب و خصوصاً آب زراعی از موضوعات حیاتی برای استان است که در سالهای اخیر اعتبارات خوبی برای این بخش گذاشته شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2137.html )