عنوان خبر:رهبرانقلاب: بنده به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 23:00:54


رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از آخرین سفرهای غیررسمی خود به شهر مقدس قم که با هدف بازدید از بزرگان و مراجع عظام تقلید صورت گرفته است، با حضور در منزل آیت الله مصباح یزدی، نزدیک به سی دقیقه با ايشان و خانواده و فرزندان وي به گفتگو پرداختند.



به گزارش رجانیوز، در این دیدار که مشابه حضور پیشین ایشان در بیت آیت الله مصباح یزدی، سرشار از ابراز احساسات و عواطف خانواده مصباح یزدی بود، رهبر معظم انقلاب نکاتی را پیرامون ویژگی های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی بیان فرموده و به ابراز احساسات خانواده مصباح یزدی پاسخ گفتند. گزارش بخش هایی از این دیدار را که در فضایی سرشار از ابراز احساسات نسبت به رهبر انقلاب صورت گرفته است را در ادامه می خوانید.
در ابتدای این دیدار، مقام معظم رهبري، بعد از احوالپرسي‌هاي مرسوم خطاب به آيت‌الله مصباح يزدي و خانواده‌ ایشان فرمودند: جلسه به شدت عاطفي است.  عواطف نقش مهمي در ادامه راه و اقامه حدود الهي و حاکميت الهي دارند. در انقلاب ما هم فکر به تنهايي نمي‌توانست اين حرکت عظيم را انجام دهد عواطف هم مورد لطف الهي است. دوستي و دشمني يکي از معيارها و ملاک‌هاست. اين محبتي که ابراز مي‌شود بر مي‌گردد به لطف حضرتعالي، و سرچشمه جوشان محبت و التفات شما نسبت به ما سرازير مي‌شود در همه خانواده و مجموعه فرزندان و اهل و همه.
اين يک جهت، جهت دوم اين که اين هم مربوط به شخص من نيست؛ مربوط به معيارها، مربوط به اسلام و انقلاب و مربوط به اين راه است. اين را الحمد‌لله من مي‌دانم و خداوند متعال نگذاشته من اشتباه کنم و تصور کنم که اين مربوط به شخص من است. مي‌دانم که مربوط به خداست و مربوط به راه است کما اين که نسبت به شخص امام(ره) با توجه به عظمت و جذابيتي که امام(ره) داشت همين بود؛ يعني مردم براي خدا امام(ره) را دوست مي‌داشتند و بدنبال او حرکت مي‌کردند؛ خود ايشان هم اين را کاملا مي‌دانست.
ولي امر مسلمين در ادامه افزودند: بنابراين توقع ما از اين مجموعه محترم و عزيز اين است که دعا کنند تا منشأ اين محبت‌ها که توجه به خدا و پيمودن راه خداست در ما استمرار پيدا کند و باقي بماند و ما بفهميم و بدانيم که بايد چه کار کنيم و به کدام طرف حرکت کنيم و خداوند متعال ما را هدايت و دستگيري کند. واقعا نياز داريم به دستگيري لحظه به لحظه پروردگار که اگر اين نباشد يقينا کار مشکل خواهد شد.
رهبر فرزانه انقلاب همچنين اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا.
رهبر معظم انقلاب تصريح کردند: اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌ا... وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ايشان استفاده نمايند. خداوند کسان ايشان را، آقازاده‌هاي ايشان، همسر محترم، عروس‌ها و دامادها همه را مشمول لطف و هدايت خودش قرار دهد.
پس از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌اي، آيت‌ا... مصباح يزدي در پاسخ به ابراز لطف و محبت معظم له اظهار داشت: ما که زبانمان الکن است که از پس شکر‌گزاري اين نعمت عظيم الهي برآييم. همين اندازه عرض مي‌کنيم که " ‌الله اعلم حيث يجعل رسالته". و در شبانه روز از عمق دل دعا مي‌کنيم که خداوند برکات حضرتعالي را روز افزون ‌کند و در سايه عنايت حضرت ولي عصر ارواحنا فداه به همه امت اسلامي توفيق شکر‌گزاري اين نعمت را مرحمت نمايد.
در ادامه حضرت آیت الله خامنه‌اي فرمودند: بله! دعا کنيد که خداوند هدايت کند ما را. يادتان هست که من يک وقت در زمان رياست جمهوري به شما عرض کردم که نياز الان من به کمک معنوي خيلي بيش‌تر از سابق است. جنابعالي خدمت آقاي بهجت(ره) رسيديد و پيغام رسانديد که کمکي کنند و بعد از آن ايشان دو تا نامه فرستادند که من آن نامه‌ها را دارم و الحمدلله اين کمک‌ها وجود داشته و ما قدر مي‌دانيم. الان هم همين طور است. من خيلي احتياج دارم به کمک معنوي و انشاء ‌ا... خداي متعال اين دعاهاي شما را به هدف اجابت برساند و ما را مشمول رحمت و کمک و هدايت خودش قرار بدهد.
آيت‌الله مصباح در ادامه اظهار داشت‌: البته هر کس ظرفيتش بيش‌تر است نيازش هم بيش‌تر است.حتي نياز پيامبر(ص) و اولياي خدا هم بيش از ماهاست. انشاء ‌الله خداوند وجود حضرت‌عالي را از همه بليات حفظ بفرمايد و به ما هم توفيق معرفت بيش‌تر به اولياي خودش و به شخص جنابعالي را بدهد و محبت و ارادت ما را روز افزون کند. جنابعالي هم دعا کنيد که خداوند عاقبت ما را ختم به خير کند.
رهبر معظم انقلاب درباره درس هفتگي استاد مصباح در دفتر مقام معظم رهبري فرمودند: هر چه از آن پخش شده و من گوش کردم واقعا انسان استفاده مي‌کند. در ماه مبارک رمضان که سخنراني ايشان عصرها پخش مي‌شد من غالبا گوش مي‌کردم و بهره مي‌بردم.
در پايان اين ديدار ‌آيت‌ا... مصباح يزدي اظهار داشت‌: از طرف همه خانواده، خانم‌ها و آقايان از اين که بزرگواري فرموديد و گوشه چشمي به اين خانه انداختيد، تشکر مي‌کنم. صادقانه عرض مي‌کنم ما راضي به زحمت نبوديم. کمال افتخار ماست که گوشه چشمي به اين مجموعه داشته باشيد و مشمول دعاهايتان قرار بگيريم انشاء ا....
حضرت آیت الله خامنه‌اي نيز ابراز داشتند: اميدواريم که باز هم از اين فرصت‌ها داشته باشيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2144.html )