عنوان خبر:توليد 407 هزار تن شیر و گوشت قرمز در گلستان
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 23:01:35


مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اعلام کرد:
طی 11 ماه گذشته در دامداری های استان مقدار 407 هزار و 814 تن شیر و گوشت قرمز در استان تولید شد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، رحمت سمیعی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: پیش بینی می شود، این میزان تولید تا پایان سالجاری به 443 هزار و 350 تن برسد.

وی اظهار داشت: در 11 ماه گذشته مقدار 318 هزار و 814 تن شیرخام و 26 هزار و 30 تن گوشت قرمز در دامداری های استان تولید شده که نقش مهمی در تامین غذای جامعه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان یکی از قطب های تولید شیر خام و محصولات دامی است که وجود بیش از سه میلیون و 800 هزار واحد دامی نقش مهمی در این تولیدات ایفا می کند.

مدیر مجتمع آموزش جهادکشاورزی استان گلستان نیز گفت : این مجتمع در زیربخش های کشاورزی شامل آموزش های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ، کاردانی ، آموزش کارکنان ، آموزش کاربران و کار و دانش در مقطع متوسط فعالیت می  کند.

محمد مهدی لولایی افزود: در سالجاری حدود 92 دوره آموزشی برای کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار کردیم که بیش از سه هزار و 25 نفر در این کلاس ها آموزش های لازم را دیده اند که در مقایسه با سال گذشته که حدود 60 دوره کلاس آموزشی داشتیم از رشد بسیار خوبی برخوردار هستیم .


وی خاطرنشان کرد: اجرای دوره های ترمی و پودمانی زیر نظر موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهادکشاورزی و براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته مکانیزاسیون ماشین های کشاورزی و تولید دانه های روغنی، کاردانی ناپیوسته رشته های تولید نهال، حفاظت و حمایت منابع طبیعی، گیاه پزشکی، مکانیزاسیون ماشین های کشاورزی و تولید دانه های روغنی است.
گفتنی است از بهمن ماه سالجاری سه رشته کاردانی مرتبط با شیلات، جنگلداری، تکنولوژی محصولات باغی به رشته های قبلی اضافه شده است که آمار دانشجویان از 490 نفر به 550 نفر رسیده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2152.html )