عنوان خبر:اعمال فشار رسانه ای برای ابقای هاشمی رفسنجانی در ریاست خبرگان
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 23:02:29


در شرایطی که با نزدیک شدن به انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان و بدلیل انتقادات شدید اعضای شاخص این مجلس در ماه های پس از فتنه نسبت به مواضع هاشمی رفسنجانی، شواهد از احتمال تغییر قریب الوقوع ریاست این مجلس حکایت دارد، تلاش و فشار رسانه ای برخی جریانات سیاسی نزدیک به هاشمی برای ابقا وی در مسند ریاست این مجلس، رو به افزایش گذاشته است. این درحالی است که  رهبر معظم انقلاب در جریان انتخابات گذشته این مجلس با انتقاد از جناحی کردن موضوع خبرگان، حل و فصل موضوعات مرتبط با خبرگان را وظیفه اعضای این مجلس دانسته بودند با اینحال مشخص نیست ایجاد فشار سیاسی از بیرون مجلس خبرگان بر چه مبنایی صورت می گیرد.



به گزارش رجانیوز، درحالی که بسیاری از اعضای شاخص مجلس خبرگان رهبری در ماه های گذشته علنا از مواضع و رویکردهای هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده اند و بر همین مبنا احتمال تصمیم اعضای خبرگان برای تغییر در مدیریت وریاست این مجلس قطعی به نظر می رسد و علی رغم نهی صریح رهبر انقلاب نسبت به وارد کردن فشار بیرونی بر فضای خبرگان رهبری، برخی جریانات سیاسی – رسانه ای سعی در سنگین کردن فضا به نفع هاشمی و ابقای او در مسند ریاست خبرگان دارند.
بر اساس این گزارش، سید رضا اکرمی از نمایندگان حامی موسوی در جریان انتخابات ریاست جمهوری، در مصاحبه ای انتقادات کنونی از هاشمی رفسنجانی را که خصوصا پس از ماجرای 25 بهمن و موضعگیری دوپهلوی وی تشدید شده است، مطالبه جمعی محدود عنوان کرده و اعلام کرده است که این انتقادات مطالبه افکار عمومی نیست. این درحالی است که بسیاری از منتقدین احمدی نژاد اعلام نام هاشمی در مناظره تاریخی احمدی نژاد وموسوی را از اصلی ترین دلایل رای بالای احمدی نژاد در انتخابات عنوان می کردند.
در همین حال علی مطهری نیز در مصاحبه ای دیگر ضمن انتقاد از منتقدین هاشمی اعلام کرده است که کسی قادر به حذف هاشمی نیست. وی در ادامه و در اظهار نظری جالب در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند هاشمی از موسوی و کروبی حمایت می‌کند گفته است: ما نمی‌توانیم در نیات افراد کاوش کنیم و پیش‌داوری انجام دهیم زیرا عملکرد افراد مهم است و باید حکم به ظاهر کنیم. زیرا نیات افراد ملاک تخلف نیست.
به هر حال فشار رسانه ای برخی محافل سیاسی بر اعضای خبرگان برای ابقا هاشمی رفسنجانی در حالی افزایش یافته است که رهبر انقلاب سیاسیون را از جناحی شدن موضوعات مرتبط با خبرگان نهی کرده و تصمیم گیری در مورد خبرگان را در صلاحیت اعضای آن دانسته اند.
به نظر می رسد اطلاع از تصمیم اکثریت خبرگان در مورد وضعیت ریاست آینده این مجلس، این جریان سیاسی رسانه ای را به تکاپو برای اعمال فشار و ابقای هاشمی رفسنجانی در مسند ریاست خبرگان رهبری واداشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2164.html )