عنوان خبر:دستگيري يك فرد مرتبط با"CIA"و يك منافق در25بهمن
جمعه 6 اسفند 1389 - 09:29:15


وزير اطلاعات تاكيد كرد: در اغتشاش روز 25 بهمن ماه، دو فرد وابسته به منافقين و سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.


حجت‌الاسلام والمسلمين 'حيدر مصلحي' كه پنجشنبه شب در برنامه شبكه سوم سيما تحت عنوان 'ديروز، امروز و فردا 'گفت وگو مي كرد، افزود: نفاق در اغتشاش 25 بهمن وارد عمل شده بود و اگر ما در اين روز شهيدي داشتيم، شهيدي است كه به دست منافقين به شهادت رسيده است.

وزير اطلاعات افزود: در اين خصوص فردي دستگير شده كه مسلح بوده و از مجموعه نفاق است. اين فرد براي اقداماتي كه صورت مي داد از سوي منافقين مأموريت داشت و افرادي را نيز به شهادت رسانده است.

مصلحي با اشاره به اينكه حتي گلوله‌اي كه وي شليك كرده مشخص شده، خاطرنشان كرد: منافقان سعي داشتند وي را از كشور خارج كنند اما او از سوي ماموران وزارت اطلاعات دستگير شد و در حال حاضر اطلاعات بسيار مناسبي را در اختيار مأموران ذيربط قرار داده است.

وي تأكيد كرد: همچنين در حوادث 25 بهمن فرد ديگري از سوي ماموران وزارت اطلاعات دستگير شد كه مرتبط با سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) بوده است.

وزير اطلاعات بيان داشت: وي اطلاعاتي از صحنه‌هاي اغتشاش را با توجه به افرادي كه به كار گمارده بود دريافت و به سازمان سيا ارائه مي‌كرد.

مصلحي با اشاره به ترور و شهادت شهيدان عليمحمدي و شهرياري، گفت: بعد از دستگيري عاملين اين ترورها، مشخص شد كه شبكه اطلاعاتي موساد به صورت سلولي بوده و كسي كه خانه اجاره مي كرده است به هيچ عنوان از اينكه چه كسي در آن ساكن مي شود، مطلع نبوده و حتي آنها مراقبت مي كردند كه فرد اجاره كننده، ساكن منزل را مورد شناسايي قرار ندهد.

وي با اشاره به بخش هاي زيادي از اعترافات كه هنوز پخش نشده، خاطر نشان كرد: سرويس اطلاعاتي موساد وقتي از فردي استفاده مي كند، او را از بين مي برد و در همين مورد هم براي تروريست مورد نظر برنامه داشتند تا او را از بين ببرند.

مصلحي با بيان اينكه در حال حاضر وضعيت سرويس هاي اطلاعاتي در منطقه بحراني است، اظهار داشت: بعد از موفقيت هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي، سرويس هاي اطلاعاتي خصوصا موساد و كشورهايي كه به آنها سرويس مي دادند به هم ريخته هستند و در كنسولگري هايشان محدوديت هاي سنگيني را اعمال كردند تا بتوانند اوضاع را كنترل كنند.

در ادامه مجري برنامه از وزير اطلاعات پرسيد 'در بهمن ماه اعلام كرديد كه اعضاي فريب خورده شبكه 'ون آراد'تا 22 بهمن فرصت دارند خود را معرفي كنند، آيا اين افراد خود را معرفي كرده اند' كه مصلحي گفت: استقبال قابل توجهي شد؛ البته شما از من انتظار نداشته باشيد كه عدد و رقم بدهم ولي استقبال خوبي شد و ما در حال بهره برداري هاي اطلاعاتي هستيم و افرادي كه فريب خوردند، اطلاعات خوبي دادند كه انشاالله در موقع مناسب به اطلاع مردم خواهد رسيد.

به گفته مصلحي، جمعيتي از دوم خردادي ها و اصلاح طلب هاي آمريكايي كه با هدايت آنها اقداماتي انجام مي شد و قابل توجه هستند امروز با شبكه هاي رسانه اي استكبار همراهي مي كنند و اين هشداري است به افرادي كه در رده مسئولان هستند.

وي با اشاره به اينكه سرويس هاي اطلاعاتي متناسب با فرهنگ ما نفوذ مي كنند، خاطرنشان كرد: يكي از برنامه هاي آنها اين بود كه به سراغ برخي از خانواده هاي آقازاده ها مي رفتند و از طريق ارتباط فاميلي، دوستي يا فعاليت هاي علمي و پژوهشي با آنها مرتبط مي شدند كه يكي اين امر از نكات قابل توجه بهره برداري از آقازاده ها بود.

مصلحي با اشاره به فعاليت هاي جدي علمي در كشور، تصريح كرد: در حال حاضر سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه در اين زمينه فعال شده اند كه يا چهره هاي علمي ما را از كار بيندازند يا اينكه آنها را همراه خود كنند و براي اين كار از راههاي دلسوازنه هم استفاده مي كنند تا جايي كه فرد در وضعيتي قرار بگيرد كه راه برگشتي نداشته باشد. به اين لحاظ مي طلبد كه مسئولان و افراد مرجع به اطراف خود توجه بيشتري داشته باشند.

وزير اطلاعات با اشاره به مجلس ششم، گفت: نفاق، سرمايه گذاري قابل توجهي در اين زمينه كرد و برخي كشورهاي اروپايي امكانات زيادي در اختيار آنها قرار دادند كه ما اسامي اين كشورها را داريم و بخشي از افرادي كه از كشور رفته اند شبكه نفاق آنها را با خود همراه كرده است.

وي با اشاره به اقدامات منافقين گفت: امروز نفاق از شيوه هاي جديدي براي نفوذ در دستگاه هاي ما استفاده مي كند اما ما خط و ربط هاي آنها را در اختيار داريم و در مجلس ششم هم ما تذكرات لازم را ارائه داديم.

مصلحي در ادامه با اشاره به كشف جزوه طراحي فتنه در دفتر فردي وابسته به موسوي گفت: اين جزوه طراحي پله به پله فتنه بود و در دفتر يكي از عناصر وابسته به وي بدست آمد كه ادبيات آن با ادبيات حزب توده تطابق كامل دارد.
مصلحي ضمن تشريح ماهيت ضدانقلابي ، دين‌ستيزانه و براندازانه جريان فتنه، گفت: محتواي جزوه مذكور با جريان فتنه همخواني دارد.

وي در ادامه اضافه كرد: در اين جزوه براندازي دين در ايران دنبال مي شد.

وزير اطلاعات ايران همچنين حضور هواداران فتنه در بيست و پنجم بهمن را ناچيز دانست و گفت: اتفاقا اين برنامه افتضاح بزرگي بود و باعث ريزش هواداران جريان فتنه شد.

 

رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2171.html )