عنوان خبر:به ازاي هر 150 نفر گلستاني يك نفر مهندس است
جمعه 6 اسفند 1389 - 15:40:04


مسئول بسيج مهندسي سپاه نينوا استان گلستان گفت:
در حال حاضر از هر 150 نفر در استان، يك نفر به شغل مهندسي اشتغال دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، كرم عربي در همايش تجليل از مهندسان بسيجي در گرگان اين امر را افتخار و سرمايه اي مهم براي استان وصف و اظهار داشت: بسيج مهندسين با اتكا به سرمايه فكري و معنوي خود كه همان نيروي انساني است تاكنون توانسته است در عرصه‌هاي مختلف جامعه نقش‌هاي مهمي را ايفا كند.
وي تصريح كرد: بسيج مهندسان با رصد دقيق برنامه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي تلاش مي‌كند تا آنان را در انجام وظيفه ياري كرده و خلاهاي احتمالي موجود در توليد علم را مرتفع كند.
عربي همكاري بسيج مهندسان استان در تدوين سند آمايش استان را از جمله حمايت‌هاي اين نهاد از دستگاه‌هاي اجرايي عنوان كرد و ادامه داد: در جلسات بررسي سند توسعه استان، بسيج مهندسي پيشنهاد تعيين وضعيت دستگاه‌هاي مهندسي در استان را ارائه كرده است.
وي افزود: مصوبات سه سفر گذشته هيئت دولت به گلستان نشانگر اين مهم است كه گلستان براي جبران عقب ماندگي‌ها و تسريع حركت در مسير رشد و توسعه هرچه بيشتر نيازمند تلاش و اقدامات جدي‌تري است.
مسئول بسيج مهندسي سپاه نينوا استان گلستان با اشاره به بررسي مستمر موضوع آتش‌سوزي جنگل‌هاي استان گلستان در بسيج مهندسان خاطرنشان كرد: تاكنون چهار جلسه تخصصي براي بررسي دقيق موضوع برگزار و علل دقيق وقوع آن مورد بررسي و تحقيق قرار گرفته است.
به گفته عربي بسيج مهندسين استان به هيچ يك از دستگاه‌هاي اجرايي تعلق نداشته و تنها در مواقع ضروري به عنوان ياريگر دستگاه‌ها وارد عمل مي‌شود.
وي رونق و توسعه سرمايه‌گذاري در گلستان را از جمله موضوعات مهم و مورد توجه بسيج مهندسان عنوان و تاكيد كرد: با توجه به اقدامات در خور توجه سازمان صنايع و معادن و شركت شهرك‌هاي صنعتي استان، بايد بيش از پيش به حوزه سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌گذار به استان توجه شود.
به گفته عربي توسعه صنعتي و معدني از جمله مهم‌ترين راهكارهاي ايجاد فرصت‌هاي شغلي و رفع معضل بيكاري در استان است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2174.html )