عنوان خبر:دانش مهندسي بايد در چارچوب ارزش‌هاي اخلاقي به كار گرفته شود
جمعه 6 اسفند 1389 - 15:48:52


معاون عمراني استاندار گلستان گفت:
دانش مهندسي ابزارهايي كارآمد براي مديريت همه جانبه امور در اختيار جامعه بشري قرار مي‌دهد و از همين رو اين دانش بايد در چارچوب ارزش‌ها و اصول اخلاقي و ديني در جامعه به كار گرفته شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود در همايش تجليل از مهندسان بسيجي استان مهندسي را يكي از اصلي‌ترين ستون‌هاي ايجاد تمدن در هر ملت دانست و اظهار داشت: از زماني كه بشر تصميم به تشكيل جامعه گرفت دست به اقداماتي زد كه اين اقدامات بعدها تبديل به علوم مهندسي شد.
وي تصريح كرد: ايجاد توسعه پايدار و ايجاد تمدن مبتني بر الگوهاي اسلامي ـ ايراني در گرو بهره‌برداري صحيح و به موقع از دانش مهندسان است.
دادبود خاطرنشان كرد: چنانچه دانش مهندسي به درستي و در راستاي تعالي انسان و جامعه مورد بهره‌برداري قرار نگيرد مديريت صحيح آن امكان‌پذير نبوده و اين دانش تبديل به ابزاري در پايين آمدن سطح انسانيت خواهد شد.
وي روز مهندسي را يادآور جايگاه مهم و ارزشمند مهندسان در جريان توسعه كشور دانست و تصريح كرد: براي تسريع در حركت رشد و توسعه كشور شناخت جايگاه علم و دانش از سوي مهندسان ضروري است.
معاون عمراني استاندار گلستان با اشاره به نقش مهم مهندسان بسيجي در ارتقاي سطح خدمت‌رساني به جامعه اظهار داشت: پاك دستي كارگزاران دولت‌هاي نهم و دهم اتفاقي مهم در دستگاه‌هاي دولتي بود كه نحوه خدمت‌رساني به مردم كشور و خصوصا در استان گلستان را به شدت بهبود بخشيد.
وي با بيان اينكه وجود فساد در دستگاه‌هاي دولتي يكي از مهم‌ترين موانع خدمات‌رساني به مردم است بيان داشت: گاهي جمعي اندك در دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي به دليل به خطر افتادن منافع خود در برابر برخي اقدامات بزرگ دولت به مخالفت برمي‌خيزند كه به هيچ وجه اتفاق خوشايندي نيست.
دادبود تاكيد كرد: فعاليت‌ها هرگز نبايد بر مبناي منافع فردي و شخصي تعريف شود بلكه براي ايجاد يك جامعه رو به رشد بايد نگاهي كلي به مصلحت و منافع همه افراد جامعه در زمان حال و آينده داشت و يقينا بخشي از آنچه كه در اين مسير به آن نياز است در دانش مهندسي نهفته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2176.html )