عنوان خبر:استان گلستان آماده استقبال ازمسافران نوروزي مي شود
شنبه 7 اسفند 1389 - 19:01:04


دبير ستاد دايمي تسهيلات و نظارت بر سفرها و مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: امكانات لازم براي استقبال از مسافران و گردشگران نوروزي استان فراهم شده و برنامه ريزي هاي لازم در حال انجام مي باشد.



به گزارش ايرنا در راستاي ايجاد هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي متولي ستاد دايمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان، نشست بررسي و رفع موانع ومشكلات و برنامه ريزي هاي لازم در اين ستاد برگزار شد.
'فريدون فعالي' صبح روز شنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همچنين با توجه به نزديك شدن بهار 90 و حضور گردشگران و مسافران در اين استان، برنامه‌ريزي هاي لازم براي استقبال ازمسافران نوروزي گلستان در حال انجام است.
وي افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تابلوهاي راهنماي مسافر در مبادي ورودي شهرها و اماكن تفريحي استان نصب خواهد شد.
فعالي همچنين با اشاره به بحث حوادث احتمالي و مشكلات ناشي از آن اظهارداشت: واحدهاي امداد و نجات در اين استان تجهيز شده و اورژانس و هلال احمر در نقاط حادثه خيز استان مستقر خواهند شد.
وي اضافه كرد: دستفروشان كنار جاده ها نيز در اين ايام ساماندهي شده و فروشندگان صنايع دستي در محل هاي مشخص كه رمپ ورودي داشته باشد و با نصب پلاكارد راهنماي مسافران مشخص شود، فعاليت خواهند كرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان تصريح كرد: جايگاه هاي سوخت رساني حاشيه جاده ها نيز ساماندهي شده و صاحبان جايگاه ها موظف به رفع مشكلات جايگاه خود هستند.
فعالي درادامه به فعاليت دفاتر حج و زيارت دراين ايام اشاره داشت و افزود: دفاتر زيارتي استان درايام فعاليت ستاد فعال بوده و نسبت به انجام مسابقه فرهنگي- زيارتي و اهداي جوايز اقدام خواهند كرد.
وي همچنين گفت: در راستاي ايجاد امنيت خاطر مسافران نوروزي، اطلاعات امنيتي استان دراين ايام توسط ايستگاه‌هاي پليس به مسافران ارائه خواهد شد.
دبير ستاد دايمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان در ادامه به اهميت داشتن سفري ايمن و اقتصادي براي مسافران تاكيد كرد و افزود: راه‌هاي استان نيز در اين ايام ساماندهي شده و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در مسيرهاي مختلف نصب مي شود.
وي در خصوص گردشگاههاي گلستان نيز يادآور شد: تفرجگاه هاي استان در اين ايام ساماندهي شده ، زباله ها منتقل و سرويس هاي بهداشتي دراين اماكن آماده سازي مي شود.
فعالي در ادامه به فعاليت پايانه هاي مسافربري گلستان اشاره نمود و تصريح كرد: تردد شمارها نيز در12 محور استان به صورت آنلاين فعال بوده و 5 دوربين فعال نيز جهت اطلاع رساني ساعات اوج تردد درمحورها قرار مي گيرد.
دبير ستاد دايمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان در پايان اظهاراميدواري كرد: با فراهم شدن امكانات و زمينه هاي لازم خدماتي و رفاهي در ايام نوروز امسال، خاطره خوشي براي مسافران و گردشگران استان گلستان رقم خورده و رضايتمندي لازم فراهم آيد.
استان گلستان در شمال ايران و با بيش از يك ميليون و 650هزار نفر جمعيت از نقاط گردشگر پذير كشور در ايام تعطيلات نوروزي و تابستان مي باشد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2186.html )